restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מת מפצעיו הפעוט הפלסטיני בן השנתיים וחצי שנורה בידי צבא הכיבוש בנבי סאלח

6 ביוני 2023

מוחמד תמימי, הפעוט הפלסטיני בן השנתיים וחצי שנפצע ביום חמישי מירי חיילי הכיבוש בכפר נבי סאלח שבגדה המערבית, מת אתמול (שני) מפצעיו. גופתו העוברה לרמאללה, והבוקר נערך מסע הלוויה המוני מבית החולים לנבי סאלח. צה”ל הודה לאחר התקרית כי הפעוט ואביו, הייתם, נורו מאש הצבא אך טרם ננקטו צעדים נגד החייל היורה.

עם פרסום ההודעה על מותו של הילד, מסר ח״כ עופר כסיף (חד”ש- תע”ל): “שלשום ביקרתי את מוחמד היית’ם תמימי בן השנתיים וחצי בביה”ח. הוא היה אז במצב קריטי, לאחר שנורה בראשו בידי קלגס מכוחות הכיבוש. עכשיו הודיעו שנפטר. אני שולח תנחומיי למשפחת תמימי היקרה ומתחייב להיאבק בכל כוחי שהרוצח ייענש כדין ושהכיבוש הארור יבוא לקיצו ועמו שפיכות הדמים”.

לפי דובר צה”ל, שני פלסטינים אחרים ירו באותה עת לאזור ההתנחלות חלמיש הסמוכה לכפר במשך כמה דקות. בצבא אמרו כי הירי בוצע מגבעה באזור שנמצאת במרחק של כ-600 מטר מעמדת הפילבוקס הצבאית שבמקום. לטענת הצבא, אחד החיילים שעמד בעמדה שמתחת לפילבוקס פתח באש לעבר המכונית שבה היו האב והבן, וירה ארבעה קליעים לאחר שסבר בטעות שהירי הגיע מכיוונם. יצוין שהוראות הפתיחה באש אוסרות לירות לעבר כלי רכב, אלא אם נשקפת ממנו סכנת חיים מיידית.

עם זאת, מרווה תמימי, אימו של מוחמד, מסרה לעיתון “הארץ” כי החייל שירה לעבר בנה ובעלה היה קרוב יותר. היא סיפרה כי חיילים נוהגים להתחבא סמוך לחצר הבית — מתחת לגדר שנמצאת בין הבית לכביש — כ-50 מטר מהבית עצמו. לדבריה, לאורך השנים התנפצו חלונות ביתה בשל ירי חי בקרבת הבית והושלכו רימוני הלם לחצר הבית. עם זאת, בצבא דחו את הטענה שהירי על המשפחה נעשה מאזור גדר הבית.

יצוין שמשרד החוץ הפלסטיני קרא לחקירה בינלאומית ולבית הדין בהאג לנקוט צעדים נגד ישראל, בטענה כי כל חקירה פנימית תהיה למראית עין בלבד ומתוך ניסיון לטייח ולהגן על הדרג המדיני והצבאי.