restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מת פלסטיני בן 80 בעל אזרחות אמריקאית שנעצר הלילה בידי חיילי צה”ל

12 בינואר 2022

עמר אסעד, פלסטיני בן 80 מהכפר ג’לג’ליא מצפון לרמאללה, מת לפנות בוקר (רביעי) אחרי שנעצר בידי חיילי הכיבוש למשך כמה שעות. בתיעוד מהזירה נראה אזיקון מוצמד לידו של אסעד לאחר שמת, על כך מסרה סוכנות הידיעות הפלסטינית וואפא.  בסביבות השעה 01:00 עצר הכוח רכב שבו ישב אסעד ששב מביקור אצל קרובי משפחתו. החיילים במחסום המאולתר עצרו אותו ואזקו בידיו.

ראש מועצת ג’לג’ליא, פואד מואטי, מסר לוואפא החיילים “חסמו כלי רכב באמצע הכפר, עצרו עוברי אורח שהיו בהם וכפתו אותם”. יחד עמו נעצרו ארבעה פלסטינים אחרים. הכוח הכניס את כל העצורים לבית סמוך שנמצא בבנייה והחזיק בהם שם. כעבור שלוש שעות לערך, הכוח הצבאי פירק את המחסום ועזב את המקום בזמן שהעצורים עדיין בבניין הנטוש. תושבים פלסטינים מהאזור שהגיעו למקום לסייע לעצורים, מצאו את אסעד ללא רוח חיים.

על פי העדות שפורסמה בוואפא “עצרו אותו חיילים בדרכו חזרה מבית בן דודו, הם הוציאו אותו בכוח מהרכב וזרקו אותו על הכביש, כיסו את עיניו, אזקו אותו וגררו אותו כמאתיים מטר עד לבית נטוש, והשאירו אותו שעות בקור העז עם כיסוי על העניים” סיפר צעיר שגם הוא שהה באותו בית נטוש לאחר שנעצר בידי החיילים.

“אחד החיילים התקרב אליו ובדק את צווארו (כנראה בדק את הדופק) ולאחר שלא הגיב, עזבו החילים את הבית ואת הכפר, היה חושך, אבל התקרבתי אליו וניסיתי לדבר אתו, אך ללא תגובה ויחד עם חבר שהיה איתי, לקחנו אותו למרפאה, והרופא ניסה להחיותו אך לשווא”. עד ראיה אחר סיפר לוואפא כי חייל שחרר את האזיק מיד אחת אך השאיר את כיסוי העיניים ועזב.

“היה ברור לנו שהוא סבל מעינויים כי בגדיו היו מכוסים בעפר ורואים על בגדיו שהוא נגרר למרחק מרכבו” אמר הבן דוד שלו שציין כי אסעד אזרח אמריקאי, שם עבד וחסך כסף והשאיר אחריו שבעה ילדים ועסקים רבים, וקיווה שיוכל לחזור לבקר את ילדיו. “בגיל 70 החליט לחזור לכאן ולהיות עם בני דודיו ותושבי כפרו, וחלם לקבל תעודת זהות פלסטינית ודרכון, אך שמו לא הופיע ברשימת איחוד המשפחות שפורסמה ברמאללה”. יצוין שרבים מתושבי הכפר היגרו לארה”ב ולברזיל.