restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ניקרגואה ניתקה קשריה עם ישראל; אקואדור החזירה שגרירה

3 ביוני 2010

ממשלת ניקרגואה הודיעה ביום רביעי (ה-2 ביוני) על ניתוק את הקשרים הדיפלומטיים עם ישראל, בעקבות ההרג בלב ים של פעילי המשט לשבירת המצור על עזה. רוסאריו מוריליו, רעייתו של נשיא ניקרגואה דניאל אורטגה, המשמשת גם כדוברת הממשלה במנגואה, מסרה בהודעה קצרה כי “ניקרגואה החליטה להשעות מהיום את יחסיה הדיפלומטיים עם ישראל”. בהודעה נכתב עוד כי “ממשלת ניקרגואה סבורה שההשתלטות על ספינות המשט מהווה התקפה בלתי חוקית והפרה בוטה של החוק הבינלאומי”.

ממשלת ניקרגואה הביעה גם תמיכה בלתי מסוייגת בעם הפלסטיני וקראה להפסקה מיידית של המצור על הרצועה. הדברים מצטרפים להחלטה שהתקבלה ביום שלישי בבוקר באו”ם, לפיה מועצת הביטחון מגנה את ישראל על פעולותיה נגד המשט, שהביאו למותם של תשעה אזרחים. בהמשך להחלטה קראה מועצת הביטחון לקיים חקירה “מיידית, בלתי תלויה, אמינה ושקופה”, של האירועים.

נשיא אקואדור, רפאל קוראה, הודיע ביום חמישי (ה-3 ביוני) כי השיב את שגריר המדינה בישראל להתייעצויות בקיטו, בעקבות פעולות ישראל נגד משתתפי משט השלום לרצועת עזה. בהודעה שפרסם משרד החוץ בקיטו נמסר כי השגריר יעזוב את תל אביב מיד, “בצעד מחאה נגד ההתקפה שבה נהרגו ונפצעו אזרחים”.