restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

נציגי הבדואים: תוכנית המטרופולין בב”ש חוזרת לפתרונות העבר שנכשלו

23 ביולי 2010

“סופה של תוכנית המטרופולין בבאר שבע להיכשל” – כך מסרו נציגי הקהילה הבדואית והארגונים החברתיים (המועצה האזורית לכפרים הבלתי מוכרים, במקום-מתכננים למען זכויות תכנון, האגודה לזכויות האזרח, עדאלה, המרכז הערבי לתכנון אלטרנטיבי והפורום לדו קיום בנגב) בתגובה לאישור השבוע לתכנית מטרופולין באר שבע.

מהארגונים נמסר: “התכנית לוקה במספר בעיות מהותיות, מבחינת הפתרונות הנקודתיים עבור כל כפר וכפר. בעיה עיקרית היא חזרה לפתרון שנוסה בעבר ונכשל כשלון חרוץ, לפיו מוצעת העברה של אוכלוסיות, כמו גם התעלמות ממבנה הבעלויות על הקרקע. לפיכך, כל פתרון החוזר על כישלונות העבר, סופו שייכשל גם כן.

“בעיה נוספת היא, התבססות על תכניות ושימושי קרקע ישנים, אשר לא מיושמים בשטח בפועל. בכך נותנת החוקרת עדיפות לתפיסה תכנונית שלא מיושמת נכון להיום, במקום לאוכלוסייה החיה בשטח ולצרכיה. יש לציין כי החוקרת גם מותירה כעשרים כפרים ללא כל פתרון תכנוני ראוי. מן הראוי היה לקיים מספר דיונים מעמיקים בתכנית, בשיתוף עם האוכלוסייה, ולא לאשרה לאחר דיון אחד קצר ולא ממצה”.

התייחסות להמלצות ביחס להתנגדויות לתכנית

נציגי הקהילה הבדואית וארגונים חברתיים לחברי הולנת”ע: יש לקיים דיונים נוספים בהמלצות החוקרת לגבי מטרופולין באר שבע, על מנת למצוא פתרונות ראויים לכפרים, 19.7.2010