restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

"נשים לתקציב הוגן": לא לקצץ שוב את תקציבי הרווחה והחינוך

14 בפברואר 2011

על רקע מתווה ה”הקלות הכלכליות” בעקבות המחאות החברתיות, שככל הנראה יובילו לקיצוץ בתקציבי משרדי הממשלה השונים, קורא פורום “נשים לתקציב הוגן” לראש הממשלה ולשר האוצר שלא לקצץ שוב במשרדי הבריאות, החינוך והרווחה. הפורום, המאגד תחתיו 35 ארגונים חברתיים, קרא גם ליו”ר ההסתדרות, עופר עיני, “להילחם בחירוף נפש – לא רק על מחירי הדלק הפופולריים, אלא גם נגד הקיצוצים במשרדי החינוך, הבריאות והרווחה הקורסים ממילא”.

לפי הפורום, “הקיצוצים בשירותים החברתיים פוגעים בשכבות הביניים ובשכבות הנמוכות. בנוסף, אלו פוגעים גם בתעסוקת נשים, מאחר ונשים מהוות רוב בקרב עובדי המגזר הציבורי: 76% מעובדי מערכת החינוך, הן נשים, 72% מעובדי מערכת הבריאות הן נשים ו-85% מעובדי מערכת הרווחה והסעד הן נשים”.

בהודעה שפרסם הפורום לאחר חתימת שר האוצר על הורדת ההעלאה האחרונה במס הבלו על הדלק, פרסו אנשיו את הקשיים שנערמו בעשור האחרון על המשרדים השונים. בתחום הבריאות, כתבו בפורום: “בשנתיים הקרובות, 2012-2011, תקציב הפיתוח של משרד הבריאות יהיה עדיין נמוך מזה של 2001. זאת, בשעה שבאזורים רבים חסרים בתי חולים ומיטות, ובשעה שבכל הארץ יש צורך בתחזוקת התשתיות”.

בתחום החינוך, דווח כי סדרה של קיצוצים עמוקים גרמה לתלמידי ישראל להפסיד שעות תקן בעלות כוללת של 10.8 מיליארד שקלים, בין השנים 2009-2001. עם זאת, צויין כי בשנים 2008-2007, עם יישום שלב א’ של תוכנית אופק חדש, “החל תקציב שעות התקן לגדול, ובשנת 2010 תקציב שעות התקן הגיע למה שהיה בתחילת העשור. אולם הגידול בתקציב שעות התקן, אינו מספיק על מנת לתקן את כל הנזקים שנגרמו במהלך העשור האחרון”.