restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ניצחון למפגינים באונ’ העברית: עובדות קבלן שפוטרו הוחזרו לעבודה

14 בנובמבר 2010

ניצחון למפגינים באוניברסיטה העברית בירושלים: שלושת עובדי הניקיון שהועסקו באוניברסיטה על ידי חברת הקבלן “חץ אור” ופוטרו במהלך החודש האחרון הוחזרו ביום שלישי, ה-16 בנובמבר לעבודה. ההחלטה על החזרתם לעבודה בוצעה תוך דיון בהסכמה בין האוניברסיטה, אגודת הסטודנטים והקבלן. באגודה מציינים כי לא תם המאבק: “האוניברסיטה עדיין לא סיימה את מלאכתה בנוגע להעסקה ישירה של העובדים”.

עשרות סטודנטים מהאוניברסיטה העברית חסמו ביום ראשון, ה-14 בנובמבר, את הכניסה לקמפוס הר הצופים בעיר, במחאה על פיטורי שלוש עובדות ניקיון באוניברסיטה – עובדות קבלן שהועסקו על ידי חברת כוח האדם “חץ אור” ופוטרו בשבוע שעבר. לדברי המפגינים, העובדות פוטרו מפני שמחו בפומבי על תנאי העסקתן באחת ההפגנות בחודש האחרון. מאות כלי רכב ואוטובוסים נתקעו בפקק ארוך בכביש הכניסה לקמפוס כתוצאה מחסימת הכניסה. יוזמי ההפגנה: תנועת קמפוס לכולנו בירושלים, בשותפות עם כוח לעובדים, אופק ואחרים בקואליצייה למען העסקה ישירה של עובדי הקבלן באוניברסיטה העברית.

במהלך ההפגנה עיכבו השוטרים את מנכ”ל אגודת הסטודנטים, איתי גוטלר, והכניסו אותו לניידת המשטרה, כצעד מתריע בפני שאר המפגינים. בעקבות התערבותה המיידית של הנהלת האוניברסיטה, שוחרר גוטלר לאחר מספר דקות, וההפגנה המשיכה.

בבלוג הפורום להעסקה ישירה באוניברסיטה העברית נכתב:

“לפני חודש יצא המאבק למען עובדות הניקיון במעונות לדרך. היו הרבה חששות, הכל היה ראשוני, וכולנו הרגשנו קצת חסרי אונים מול האוניברסיטה והקבלנים. בנוסף, העובדות עצמם היו זקוקות להמון כוח ואומץ כדי לצאת למאבק, להתגבר על מחסום השפה והתרבות, ולהתעמת ראש בראש מול הקבלנים שמנצלים אותן שנים ארוכות כל-כך. עובדות התחילו אפילו להקים התאגדות עובדים במסגרת כוח לעובדים ואז הקבלן החדש פיטר אותן. למה? כי הם מ-פ-ח-ד-י-ם. מפחדים מעובדים זקופי קומה, מפחדים מאור היום שיחטא את הניצול החוצה מהאוניברסיטה, מפחדים מכוח לעובדים ומשאר ארגוני פורום העסקה ישירה. בקיצור, הם מפחדים מזכויות עובדים.

“אנחנו, בפורום העסקה ישירה, מאמינים שלא רק הקבלן הנצלן אחראי לעוול, אלא גם אוניברסיטה גדולה וחזקה שמאפשרת את הניצול בכך שהיא חותמת שוב ושוב על מכרזי הפסד, שמחייבים את הזוכים בהם לנצל עובדים או להפסיד כסף (נחשו במה הם בוחרים), אוניברסיטה שעוצמת עיניים ומכסה אוזניים מול הניצול.

“לא היתה לנו ברירה. היינו חייבים להעיר אותם. אז היום בבוקר חסמנו את הכניסה לאוניברסיטה. לא חסמנו כי לא אכפת לנו מאנשים שצריכים להגיע לעבודה וללימודים בזמן, אלא חסמנו כי כל עוד בן-ששון והנהלת האוניברסיטה ימשיכו להגיע לעבודה כרגיל וללא הפרעה, הזכויות של העובדים יישארו מאחורי שער נעול. בכל זאת, מה היא שעה של המתנה – לעומת שעות על גבי שעות של עבודה שעובדי הקבלן בקמפוס לא מקבלים שכר תמורתן? בשלב כלשהו הגיעו שוטרים ומאבטחים של האוניברסיטה. לרגע הם אפילו שקלו ברצינות לעצור את מנכ”ל אגודת הסטודנטים, איתי גוטלר, בזכות הפשע הנוראי שביצענו. מהר מאוד הם וויתרו על התענוג, ואיתי חזר להפגין יחד איתנו.

“הדבר המעניין הוא מה שקרה אחר-כך: פתאום הופיעו, משום מקום, שלושה מבכירי הנהלת האוניברסיטה. אולי הם השמיעו את הצפירות מלמטה. הם ניסו לתת הסברים, ליפות את המציאות ולהתחמק מאחריות , אבל בשורה התחתונה – הסכימו להקשיב לאחת העובדות שפוטרו ושביקשה לספר להם את סיפורה.

“הם הבטיחו שיבררו את העניין, ואנחנו שכבר היינו מוכנים לעוד סחבת, קמנו מהכביש והתחלנו לתכנן את הפעולה הבאה. בדרך כלל דברים לא מסתדרים כל-כך מהר, אפילו כשחוסמים שערים, אבל פתאום, פחות משעה אחרי סוף ההפגנה, קיבלנו הודעה מעניינת ומעוררת אופטימיות מהנהלת האוניברסיטה”.

לצפייה בתמונות מההפגנה בפייסבוק
ישירה – בלוג המאבק נגד ניצול עובדי הקבלן ולמען העסקה ישירה באוניברסיטה העברית
קמפוס לכולנו ירושלים בפייסבוק