restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

סיעת חד”ש נשאה נאומי שתיקה במחאה נגד חוקי המשילות

1 באוגוסט 2013

533674_10151724520107708_620033040_n

ביום רביעי, ה-31 ביולי, העבירה הכנסת בקריאה ראשונה את חוקי המשילות שעיקרם: העלאה של אחוז החסימה שנועדה לפגוע בציבור הערבי ובייצוגו בכנסת, ריקון מנגנון הצעות האי-אמון ויצירת מצב חדש שבו ממשלה יכולה לכהן גם ללא רוב בכנסת. בדיון על העלאת אחוז החסימה, עלו חברי סיעת חד”ש לדוכן הנאומים ושתקו במשך 3 דקות – כל הזמן שהוקצב לנאומם – במחאה על החוק האנטי-דמוקרטי וההרסני.

גם חברי סיעות אחרות באופוזיציה עלו לדוכן הנאומים ושתקו במחאה ובסולידריות עם הציבור הערבי, ובהם חברי סיעות רע”ם-תע”ל, בל”ד ומרצ. יצויין כי חברי גם חברי כנסת חרדים מסיעת יהדות התורה נשאו נאום שתיקה במחאה ובסולידריות. הגדיל לעשות ח”כ ישראל אייכלר, שפתח בפנייה בערבית: “נחנא מעכום בינידלכום מין אג’ל אלדימוקרטייה” – אנחנו אתכם במאבקכם למען הדמוקרטיה.

קודם לכן אמר ח”כ דב חנין: “בישראל אין בעיה אמיתית של משילות, בוודאי אי אפשר לדבר על משילות שבוע אחרי שראש הממשלה מוביל החלטה בממשלה על שחרור אסירים בניגוד לעמדת הרוב במפלגתו. כשראש ממשלה יודע לאן הוא רוצה ללכת, הוא יכול ללכת לשם ולהוביל אחריו את המדינה כולה.

“הבעיה האמיתית היא בעיה הפוכה – בעיה של השתתפות. שיעור המשתתפים בבחירות בישראל הולך ומצטמצם. אנשים מתנתקים מהפוליטיקה ומהמערכת הפוליטית וכדי להתמודד עם הבעיה הזו צריך להסיר חסמי כניסה ולא להגביה אותם עוד יותר. הצעות החוק שישראל ביתנו מקדמת באמצעות סיעת לפיד מייצרות חומות גבוהות במיוחד מסביב למועדון השלטון. הן מכוונות לחסל כל יכולת של קבוצות חדשות להתארגן ולהיכנס לפוליטיקה הפרלמנטרית. כמי שהתנגד בכנסת הקודמת לחבילת “חוקי לפיד”, מתוך גישה שאסור לאפשר למי שנמצא בתוך המועדון השלטוני למנוע כניסה ממי שנמצא בחוץ – מפלגת לפיד שברה כל שיא של ציניות פוליטית.

ח”כ חנין הוסיף כי “מטרתו הפוליטית של ליברמן ברורה. הוא חותר לטרנספר פוליטי של הערבים החוצה מהמגרש הפוליטי הישראלים. עצוב שהוא מצליח לקדם את המטרה הזו באמצעות מפלגה שמטעה את הציבור לחשוב שהיא מפלגת מרכז. לא המפלגות הקטנות הביאו לכנסת את שיטת הפריימריז המושחתים. לא המפלגות הקטנות הביאו את השיטה של חברי כנסת הממונים על ידי המנהיג. מפלגות קטנות תרמו להיסטוריה הפרלמנטרית של ישראל פרלמנטרים מזהירים כמו תופיק טובי, תמר גוז’נסקי, חיים אורון, שלמה לורנס ורבים נוספים מאגפים שונים ומנוגדים של הזירה הפוליטית. המפלגות הקטנות מייצגות השקפות עולם וויכוח על השקפות עולם הוא הדבר החשוב והראוי ביותר בפוליטיקה.

בפנייה לחברי יש עתיד אמר ח”כ חנין: “הפעולה שלכם תירשם בהיסטוריה. לא תוכלו להנקות מאחריות. הכתם הזה שאתם מובילים היום ידבק בכם לנצח”.