restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

סקר “הארץ”: חד”ש מתחזקת; רק שליש מהציבור תומך בחקיקה הימנית

1 בדצמבר 2011

גל החקיקה הימנית בחודשים האחרונים לא זוכה לגיבוי מהציבור – כך עולה מסקר שפורסם ביום חמישי, ה-1 בדצמבר, על ידי “הארץ” ונערך בהזמנתו. עוד עולה מהסקר כי 46% מהישראלים סברו כי הצעות החוק מהוות פגיעה בדמוקרטיה. מדובר בין היתר בהצעות להגבלת כוחם של ארגוני זכויות האדם, לפגיעה במעמדו של בית המשפט העליון ובשופטיו ובהצרת חופש העיתונות. לעומתם, סברו 37% כי ההצעות ראויות ומקנות לרוב אפשרות למשול, ו-17% נוספים השיבו כי אינם יודעים. לפי הסקר, גם הצעת התיקון לחוק לשון הרע, המבקשת להגדיל את רף הפיצוי בתביעות, ללא הוכחת נזק – אינה זוכה לגיבוי מלא, ולמעשה מפלגת את הנשאלים לשניים. 48% הודיעו כי הם מתנגדים לשינוי, מול 46% שתמכו בו. שיעורים דומים נרשמו גם סביב השאלה האם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מנסה לצמצם את חופש העיתונות. 43% ענו כי נתניהו מגביל את העיתונות, מול 38% שסברו כי אינו עושה זאת.

לקריאה על הסקר באתר הארץ

הסקר נערך על ידי חברת “דיאלוג”, בפיקוחו של פרופ’ קמיל פוקס מאוניברסיטת תל אביב, במדגם מייצג של 505 משתתפים. ע”פ תוצאותיו, אם היו נערכות היום בחירות, חד”ש היתה זוכה ל-5 מנדטים ומגדילה את כוחה בכנסת (לעומת 4 חברי כנסת היום). בסקר זוכה הליכוד לעלייה של 3 מנדטים, וניצב על 29 מנדטים. מפלגת העבודה רושמת בסקר ירידה של שלושה מנדטים – מ-22 בסקרהקודם ל-19 מנדטים. קדימה וישראל ביתנו מאבדות מנדט אחד כל אחת ויורדות ל-17 לעומת 18 בסקר הקודם. מרצ עולה ל-6 מנדטים לעומת 5 בסקר הקודם (ושלושה חברי כנסת כעת).