restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

“עובדי מפעל מוליתן – צאו לרחוב”

26 בינואר 2010

“יש לצאת לרחוב ולמחות. לא די בלהבטיח את הייצור במפעל”, כך אמר בנימין גונן, אחד מראשי מק”י, ולשעבר חבר הנהגת ההסתדרות מטעם חד”ש, לעובדי מפעל הטקסטיל “מוליתן” בתום ישיבת בית המשפט בחיפה שדן היום (ג’) בעתידו של המפעל. גונן, המלווה את מאבק העובדים להצלת המפעל, גם דרש מיו”ר ההסתדרות בגליל המערבי, אשר שמואלי, לפתוח את קרנות ההסתדרות שהוקמו כדי לסייע למפעלי במצוקה – כדי לרכוש את המפעל או להקים קואופרטיב בניהול העובדים.

יצוין שבית המשפט לא החליט סופית על עתיד המפעל ונקבעה ישיבה נוספת שתתקיים מחר. אתמול האשימה הסתדרות את כונס הנכסים של מפעל “מוליתן” בנהריה בניסיון להכשיל את עסקת המכירה לאיש העסקים צבי מאיר. יו”ר ההסתדרות בגליל המערבי שמואלי כי: “כונס מוליתן מעוניין בעסקת נדל”ן ולא בעתיד העובדים. נראה כי מטרתו של הכונס היא אך ורק השתלטות על הקרקע”. הדברים נאמרו בעקבות תהליך ההתמחרות שהיה בימים האחרונים בין הכונס לבין המפעיל.

המפעיל הזמני של המפעל, התעשיין צבי מאיר הציע לרכוש את המפעל ב-6 מיליון שקל בעוד הכונס דרש סכום כפול. בעקבות הפערים החליט הכונס להגיש בקשה לביהמ”ש המחוזי בחיפה לפרק את המפעל ולא למכור אותו כעסק חי. שמואלי הוסיף כי: “צריך להמשיך ולהזכיר כי המשמעות של פירוק המפעל היא שליחתם של כ-80 משפחות קשות יום מהפריפריה שאין להם אלטרנטיבה תעסוקתית לאבטלה”.

מפעל “מוליתן” מעסיק כ- 90 עובדים והוא מייצר מוצרי טקסטיל. לאחרונה נקלע המפעל לקשיים כספיים בשל חובות לבנק דיסקונט. הבנק ביקש מביהמ”ש להכניס את המפעל לכינוס נכסים וביהמ”ש נעתר לבקשה. בינתיים נסגר המפעל וההסתדרות והעובדים פתחו בעקבות המצב במאבק. התעשיין צבי מאיר הסכים להפעיל את המפעל באופן זמני ולהזרים לצורך כך את הכספים המתאימים.

על המערכה להצלת מוליתן