restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

עובדי מרכזי טיפול במכורי הסמים הכריזו סכסוך עבודה; ח”כ ברכה: להפסיק את ההפרטה

1 ביוני 2010

עובדי מרכזי המתדון והסבוטקסט אשר מטפלים באלפי נפגעי סמים ב-12 מרכזי טיפול ברחבי ישראל, הכריזו השבוע על סכסוך עבודה כנגד משרד הבריאות בשל כוונתו להפריט את הפעלת מרכזי הטיפול בהתמכרויות לקבלנים עם כוונות רווח. עובדי המרכזים מיוצגים על ידי ארגון “כוח לעובדים – ארגון עובדים דמוקרטי” ומתכוננים לכל צעד שיידרש לרבות שביתה. ביום שלישי, ה-1 ביוני, העובדים התכנסו לאסיפת חרום בתל אביב ויצאו למחאה מול משרד הבריאות.

העילה לסכסוך העבודה, היא ההחלטה של משרד הבריאות להוציא מכרז על הפעלת המרכזים. המכרז אמור להתפרסם בימים הקרובים. בתנאי המכרז אין שום הבטחה לשמירה על המשך ההעסקה ותנאי ההעסקה של העובדים במרכזים, חלקם בעלי וותק של עשרות שנים. המכרז עלול לגרום לפיטוריהם של עובדי המרכזים ולכן לפגיעה באיכות וביציבות הטיפול הניתן למטופלים. פגיעה בפועל בתנאי עבודתם של העובדים עקב בחירת משרד הבריאות בחידוש חוזר של החוזה עם האגודה לשירותי בריאות הציבור לתקופות של חודשיים בלבד בכל פעם מה שיוצר חוסר וודאות תעסוקתי וכלכלי, קיפאון מקצועי ונזקים אחרים לעובדים. ועוד: המכרז, כפי שאמור להתפרסם ובתנאים שאמור להתפרסם, יפגע במטופלים ובאיכות הטיפול. הפגיעה תחשוף אותם חזרה לחזרה לסמי רחוב, לעבריינות, ולחשיפתם לסיכוני בריאות וחיים. ומכאן פגיעה בביטחון הציבור.

שירה לפידות, חברת וועד עובדי מרכזי הטיפול בהתמכרויות: “אנו העובדים, דורשים הבטחה של ביטחון תעסוקתי כיום ובעתיד. אנו דורשים להבטיח את מלוא הזכויות הסוציאליות שלנו לרבות במעבר למפעיל אחר או עם סיום התעסוקה. במשך שנים רבות השקענו בפיתוח מקצועי של התחום ולא ניתן שתתקיים פגיעה בזכויות העובדים והמטופלים”.

יצוין שבישיבת הוועדה למאבק בנגע הסמים של הכנסת שנערכה באחרונה נידון הליך היציאה למכרז של מרכזי המתדון. בישיבה הציגו משרדי הבריאות והאוצר את הליך ההפרטה. בפני הוועדה הועלו סוגיות של שימור הרצף הטיפולי, שמירה על מקומות העובדה של העובדים בתחנות המתדון, שאלת איכות השירות ותמחור השירות וכן שאלת פתיחת המכרז לגורמים הפועלים למטרות רווח.

בישיבה השתתפו מלבד נציגי משרדי הבריאות והאוצר, גם נציגי המפעיל הנוכחי של תחנות המתדון, נציגי עובדי תחנות המתדון, נציגי המטופלים, ונציג הרשות למלחמה בסמים. במהלך הישיבה הביע יו”ר הוועדה, ח”כ מוחמד ברכה (חד”ש) התנגדות נחרצת להפרטת המרכזים.