restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

עצרת בי-ם נגד הפלישה הטורקית לצפון סוריה; הפגנות תמיכה בכורדים ברחבי העולם

13 באוקטובר 2019

כמאה איש השתתפו אמש (מוצ”ש שבת) בעצרת מחאה נגד הפלישה הטורקית לסוריה ומעשי ההרג באוכלוסייה הכורדית. בעצרת השתתפו יהודים וערבים, חילונים ודתיים. עוד השתתפו בעצרת גם כורדים ששידרו את האירוע בשידור חי ברשתות החברתיות לחבריהם בסוריה.

מפגינים בפריז, אתמול, נגד הפלישה הטורקית בצפון סוריה (צילום: הומניטה)

בעצרת נשאו דברים הרב יעקב מדן, הרב מיכאל מלכיאור, הרבה תמר אלעד ועוד. מי שארגן את העצרת הוא רוני לסר, רב קהילת אלישיב של יוצאי אתיופיה בשכונת קריית מנחם בירושלים, שלדבריו לא יכל לעמוד מנגד: “אני אדם פשוט, אבל כיהודי אני לא יכול לראות את מה שקורה ולשתוק. הבת שלי בדיוק חזרה ממסע פולין ואנחנו מדברים על ‘לעולם לא עוד’. זו זעקה פשוטה שכנראה דיברה לעוד הרבה אחרים. כשזה התפשט ברשתות החברתיות, יצרו איתי קשר נוצרים מהעיר העתיקה, כך שהאירוע זכה לשיתוף פעולה בין-דתי”.

יצוין קהילות כורדיות ברחבי אירופה, צפון אמריקה ואוסטרליה הפגינו אתמול (שבת) בעד הלוחמים הכורדיים בצפון סוריה ונגד הפלישה הטורקית. מפגינים בארה”ב, קנדה, אוסטרליה, גרמניה, איטליה, בריטניה, אירלנד, צרפת, בולגריה, יוון, הולנד, שווייץ ושבדיה הניפו את הדגל הכורדי וקראו בגנות טורקיה ומנהיגה ארדואן. “ארדואן = דאעש” ו”די לטרור של ארדואן”, נכתב על שלטים שהניפו המפגינים. להפגנות בברלין ופריז הגיעו רבבות – כולל פעילי שמאל רבים, ביניהם לוחמים לשעבר בשורות הכוחות הכורדים בצפון סוריה.

המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק”י) והחזית הדמוקרטית לשלום ושוויון (חד”ש) גינו בשבוע שעבר את הפלישה הטורקית הנרחבת לצפון סוריה. בהודעה נאמר ש”המתקפה החלה בהצהרה גלויה מצד טורקיה, לפיה היא תכבוש בפועל חלק מצפון סוריה, אותו היא מכנה ‘רצועת בטחון’ – שם שמזכיר את המושג הישראלי לכיבוש דרום לבנון במשך 18 שנים”.

עוד נמסר שנשיא טורקיה, רג’פ טאיפ ארדואן, לא היה מעז “לצאת במתקפה קולוניאליסטית בוטה זו בלי תיאום מלא וגלוי עם ארה”ב, כאשר הנשיא האמריקאי מביים את מחזה נסיגת החיילים האמריקאים מהאזור שכעת מותקף מצד הטורקים. כמו כן, כל ההבנות הקיימות בין טורקיה ווושינגטון משמען בהכרח – תיאום מקיף עם ממשלת ישראל. אנו מביעים סולידריות עם העם הכורדי ועם דרישותיו לאוטונומיה ושחרור לאומי, ועמידתו האיתנה בפני המאוויים של טורקיה וארה”ב. אנו קוראים לעם הכורדי ולהנהגתו להתאחד שוב עם סוריה. כמו כן, אנו מחזקים את ידי חברינו במפלגה הקומוניסטית הטורקית, הנרדפת מזה שנים בשל עמדותיה האינטרנציונליסטיות, ההומניות והסוציאליסטיות שלהם נגד מדיניות הדיכוי של ממשלת ארדואן בטורקיה ונגד שיתוף הפעולה עם מדיניות האימפריאליזם – אזורית ועולמית”.

המפלגה והחזית עוד קראו לשחרורם המיידי של “כל העצורים ובתוכם חברינו הקומוניסטים הטורקים. מק”י וחד”ש קוראות לעם הסורי, לעמי האזור ולכל הכוחות המתקדמים בעולם לצאת בהפגנות עממיות במטרה להפעיל לחצים על טורקיה ולעצור את המתקפה הזו, ולסגת מיד מאדמת סוריה”.

לדברי ח”כ עופר כסיף (חד”ש – הרשימה המשותפת) “אל מול עיני העולם כולו ארדואן פלש לסוריה, פלישה שתוביל להרג כורדים בהיקף מצמרר. במקביל נעצרו עשרות חברי המפלגה הקומוניסטית הטורקית המתנגדים לפלישה. היום על העולם כולו לומר בקול ברור – לא לפלישה הטורקית, כן לסוריה חופשית מאימפריאליזם, כן לזכויות לעם הכורדי”.