restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

עשרות תנועות, מפלגות וארגונים מאחדים כוחות למאבק במיסוד הכיבוש של השטחים הפלסטיניים

3 ביוני 2020

    עשרות ארגונים הצטרפו לקריאתן של חד”ש ומק”י להפגין במוצ”ש, 6 ביוני, בשעה 20:00 בכיכר רבין בתל-אביב נגד הסיפוח והכיבוש. בהודעה המשותפת שפרסמה קואליציית הארגונים נאמר: “צועדים קדימה, יהודים וערבים, לקראת מחר אחר לישראלים ולפלסטינים. מחר נקי מכיבוש ומשפיכות דמים, בו כולנו נוכל לחיות בביטחון אמיתי. נצעד בתל אביב-יפו נגד הסיפוח ובעד שלום ותקווה, נגד הגזענות ובכוח השותפות”.

     ועוד: “נתניהו וטראמפ מקבעים מציאות אלימה של שנאה והפרדה, ועכשיו הם רוצים לחלק ולספח שטחים מהגדה המערבית, לפנות תושבים, ולשלול אזרחות מאזרחי ישראל הערבים תושבי המשולש וואדי עארה. אם זה יקרה – זה יחסל כל תקווה לפתרון. אבל אנחנו יודעים שיש דרך אחרת, שוויונית וצודקת, של שתי מדינות, ושאנחנו חייבים להיאבק עליה. מול השנאה והפחד, האלימות הדיכוי, אסור לנו להיות אדישים. במוצ”ש אף אחד לא נשאר בבית. יוצאים לרחובות וצועדים יחד למען דמוקרטיה שמבוססת על שלום ושוויון”.

    על הקריאה חתומים, בין היתר: מק”י, חד”ש, בנק”י, מרצ, שלום עכשיו, קואליציית נשים לשלום, רבנים לזכויות אדם, שוברים שתיקה, מחזקים, מחסום ווטש’, גוש שלום, מורשתנו, מרכז מוסאוא, סיכוי, לוחמים לשלום, יש גבול, עמותת סיכוי, פורום המשפחות השכולות, עו”סים שלום, המרכז הערבי לתכנון אלטרנטיבי, רופאים לזכויות אדם, מתנגדים לאפרטהייד, עומדים ביחד, זזים, מסרבות, תנועת כבוד ושוויון, מאבק סוציאליסטי, עיר עמים, קריים מיניסטר, פרי ג’רוסלם והיוזמה הדמוקרטית המשותפת.

    יצוין שעל שיתוף הפעולה בין הארגונים השונים סוכם ב-27 במאי באולם הגדה השמאלית בתל-אביב, בו התכנסו פעילים מודאגים רבים כדי לקדם את המערכה נגד סיפוח השטחים הפלסטיניים הכבושים, עליו הכריזה ממשלת הימין. בין המשתתפים בפגישה: יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש); יו”ר מרצ, ח”כ ניצן הורוביץ; ומזכיר חד”ש, מנצור דהאמשה. כל המשתתפים הסכימו שיש לאחד כוחות ולהגביר מאמצים כדי להקים קול זעקה מול האסון המתקרב בניצוחה של ממשלתו הימנית של נתניהו. 

     הסיפוח ומיסוד הכיבוש הם פן אחד של מדיניות “דוקטרינת האסון” של נתניהו. הפן השני הוא התעקשותה של הממשלה להתמיד במדיניותה הקפיטליסטית הניאו-ליברלית הנפסדת – גם בעת אסון חברתי, שהוחרף עקב משבר הקורונה. רבות דובר על “ממשלת המנותקים” המנופחת, הבלתי-יעילה והמיותרת. אך מעט נעשה כדי לשנות את דרכה. לא ציפינו לדבר מצמד הגנרלים גנץ-אשכנזי. אך גם הקישוטים הסוציאל-דמוקרטיים, השרים עמיר פרץ ואיציק שמולי, מתגלים באפסותם.

    קיפוחם של המובטלים, בעלי העסקים הקטנים, האוכלוסייה הערבית, הנכים והנשים יוסיף להתקיים כפי שנחשף במהלך משבר הקורונה – אבל ביתר שאת. סיפוח וקיפוח הם שתי פניה של ממשלת נתניהו.    

הרשימה עומדת להתפרסם בגיליון “זו הדרך” הקרוב