restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

פורום השואה הבינלאומי חייב לבטל את השתתפות ממשלת ישראל בגלל עמדותיה הגזעניות

21 בינואר 2020

    ב-27 בינואר 1945, לפני 75 שנה, הגיעו חיילי הצבא האדום של ברית המועצות אל מחנה ההשמדה אושוויץ בדום פולין ושחררו את אחרוני השורדים.  על תאריך זה, 27 בינואר, החליט ארגון האומות המאוחדות לפני 14 שנים לציין כיום הזיכרון הבינלאומי לשואה – וזאת בתמיכה פה אחד, ללא מתנגדים וללא נמנעים.

    מאז 2005 מתכנס מדי כמה שנים פורום השואה הבינלאומי בהשתתפות ראשי מדינות. הכינוס הראשון נערך בקראקוב שבפולין, כדי להנציח את זכר השואה ולגייס למערכה באנטישמיות ובגזענות. השבוע, לראשונה, יתקיים הפורום לא במזרח אירופה אלא דווקא בירושלים, בהזמנת יד ושם. בפורום ישתתפו 46 ראשי מדינות, מרוסיה שבצפון עד לארגנטינה שבדרום.

    ראש ממשלת המעבר החשוד בפלילים, בנימין נתניהו, כדרכו, יעשה בוודאי שימוש ציני באירוע החשוב, כדי להפיץ את מסריו הכוזבים ולקושש עוד כמה קולות להמשך שלטונו הכושל. נתניהו מצטיין מזה שנים בהסתה גזענית בלתי פוסקת. ממשלתו חוקקה חוקי אפליה על רקע לאומי, ששיאם ב”חוק הלאום” שנועד לקבע את הדרת האוכלוסייה הערבית. שרי הממשלה וחברי הכנסת בקואליציה הימנית-חרדית השולטת בישראל מתחרים על תואר “גזען השנה”, ויש לציין שהתחרות היא קשה במיוחד.

    ממשלת נתניהו דוגלת באפליית ציבורים שלמים: ערבים, נשים, יוצאי אתיופיה, מהגרי עבודה, מבקשי מקלט ולהט”בים. היא אף מקדמת בעקביות אפרטהייד קולוניאלי כלפי הערבים-הפלסטינים בשטחים הכבושים. ועוד:  ממשלת הימין מנכסת לעצמה את המאבק באנטישמיות, על מנת לכסות על פשעיה ועל מנת לנהל מערכה נגד כל מי שמותח ביקורת על מדיניות הכיבוש והנישול – בישראל ובעולם. וכדי להוסיף חטא על פשע,  נתניהו קושר קשרים עם המשטרים החשוכים ביותר בכל היבשות – בהם משטרים הנוקטים עמדות אנטישמיות וגזעיות, גלויות או מוסוות. 

    75 שנה לאחר שחרור אושוויץ בידי הצבא האדום, זו העת להפנים את לקחיהם המרכזיים של השואה ושל המאבק בנאציזם ובפשיזם. הלקח העיקרי הוא מערכה ללא חורמה וללא פשרות בגזענות והוקעת הגזענים באשר הם.

   זה אבסורד שהדוגל בגזענות כלפי ערבים מתהדר בנוצות המאבק בגזענות כלפי יהודים. גזענות, היא גזענות, היא גזענות, וממשלת ישראל והעומד בראשה – גזענים הם. אילו הייתה הקהילה הבינלאומית מפנימה באמת לקח בסיסי זה, היה עליה לבודד את ממשלת הימין בישראל. יתר-על-כן, אילו היה פורום השואה הבינלאומי פועל על פי עקרונותיו, היה מבטל את הזמנת ממשלת ישראל לאירוע. גזענות ופשיזם – לא בבית ספרנו.

הרשימה עומדת להתפרסם בגיליון “זו הדרך” הקרוב