restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

פורטוגל: מאות אלפים ליוו את הסופר הקומוניסטי סאראמאגו בדרכו האחרונה

21 ביוני 2010

מאות אלפים ליוו ביום ראשון (ה-20 ביוני) את הסופר הקומוניסטי הפורטוגלי ז’וזה סאראמאגו בדרכו האחרונה. ארונו של הסופר הגיע במוצ”ש למולדתו פורטוגל, לאחר שנפטר ביום שישי בביתו באי לנזרוטה שבאיים הקנריים, במטוס של חיל האוויר הפורטוגלי ולוותה בשיירה ממלכתית – “כאילו היה נשיא נערץ על כולנו”, כפי שכתבו עיתוני לסבון. הממשלה עצמה הכריזה על שני ימי אבל לאומי ותושבים רבים לבשו סרט אדום, סמל המהפכה שסיימה את שלטונו של הרודן הפשיסטי אנטוניו סלזאר. בעיריית ליסבון נערך טקס אשכבה בהשתתפות מאות אלפים ובין מספדיו היו ראשי המפלגה הקומוניסטית.

סאראמאגו, חתן פרס נובל לספרות, הלך ביום ששי לעולמו בגיל 87 ועם מותו פרסמה המפלגה הקומוניסטית הפורטוגלית הודעה לפיה “הליכתו של סאראמאגו היא אבידה גדולה לפורטוגל, לעם הפורטוגלי, לתרבות הפורטוגלית ולמפלגה הקומוניסטית”.

בהודעה שנמסרה במהדורת החדשות המרכזית בטלוויזיה בליסבון, מסר מזכ”ל המפלג,ה חרונימו דה סואוסה, שפעיליה ישתתפו בכל טקסי הקבורה, לרבות משמר כבוד ליד ארונו שיוצג היום ומחר בבניין עיריית ליסבון. עוד הוא אמר בטלוויזיה כי “הסופר היה חבר המפלגה הקומוניסטית מאז ימי המחתרת ב-1969 ועד ליומו האחרון. כך שאבדנו חבר יקר שתרם רבות למפלגה ולקולקטיב הקומוניסטי”. הוא קרא לחברי המפלגה, לעובדים ולאנשי השמאל בארצו לקחת חלק במסע הלוויה ובאירועים לזכרו שיתקיימו במהלך השבוע הקרוב.

במשך כל שנות פעילותו, הן במישור החברתי כפעיל למען זכויות אדם, והן במישור הספרותי כיוצר, נשאר סאראמאגו נאמן לתפיסת חיים הקומוניסטית הגורסת כי כל בני האדם שווים וכי יש להיאבק למען קיומו של שוויון זה.

עוד על סאראמאגו, באתר המפלגה הקומוניסטית הפורטוגלית (באנגלית)