restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

פחות מ-1% מתושבי הנגב הערבים עובדים בשירות הציבורי

20 במרץ 2010

דו”ח מיוחד של פורום דו קיום בנגב לשוויון אזרחי, שפורסם לקראת היום הבינלאומי למלחמה בגזענות, מגלה כי למרות החלטת הממשלה משנת 2007 להגדיל את מספר העובדים הערביים בשירות הציבורי, המצב בנגב מחפיר. רק 17 עובדים מהמגזר הערבי עובדים כיום בשירות הציבורי באזור הדרום – כאשר האוכלוסייה הערבית בנגב מונה כיום יותר מ-180 אלף תושבים. לדברי רכז פורום דו קיום בנגב, נועם תירוש, “העובדה כי רק 17 נותני שירות במשרדי הממשלה הם מהמגזר הערבי מהווה “אפליה מוסדית ברורה כנגד תושבי הנגב הערביים”. ב-2007 החליטה ממשלת ישראל להגדיל את מספר העובדים הערבים בשירות הציבורי עד ל-10% לפחות – החלטה, שכאמור, רחוקה מלהתבצע בפועל.

בנוסף, חושף הדו”ח את מצב השירותים העגום בעיירות הבדואים המוכרות בנגב. שירותי תחבורה ציבורית חלקיים או לא קיימים כלל, מחסור בתשתיות הטלפוניה של בזק ועוד. המצב העגום ביותר הוא בעיירה לקיה, אשר תשתית בזק קיימות רק בחלק מהשכונות, העיירה אינה נהנית משירותי תחבורה ציבורית, אין פעילות של החברה למתנס”ים, ואין בה סניפי בנק.

פורום דו קיום בנגב לשוויון אזרחי מפציר בממשלת ישראל לעמוד בהחלטות שלה עצמה ולדאוג לייצוג הולם של האוכלוסייה הערבית בנגב במשרדי הממשלה השונים. כמו כן, על ממשלת ישראל להבטיח כי האפליה בשירותים השונים הניתנים בעיירות הבדואים בנגב תיפסק לאלתר. לדו”ח המלא של פורום דו קיום בנגב לשוויון אזרחי.