restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

פעילויות מחאה של חד”ש באוניברסיטה בעברית בדרישה לבטל החלטה לטובת ‘אם תרצו’

18 בפברואר 2020

פעילי חד”ש באוניברסיטה העברית יקיימו פעילויות מחאה כדי לבטל את החלטת ההנהלה למתן נקודות זכות לארגון “אם תרצו” הימני קיצוני. כך עולה ממכתב ששיגר אתמול (שני) התא לראשי האוניברסיטה. אתמול גם חברי הכנסת של הרשימה המשותפת שיגרו אף הם מכתב לראשי המוסד הוותיק להשכלה גבוהה בו הם ציינו שורה של נימוקים, בהם התנכלות הארגון למרצים וניסיון להביא לפיטוריהם, האופי הפשיסטי של הארגון כפי שקבע ביהמ”ש, והסתה לאלימות כדי לסכל את המהלך .ח”כ ד”ר עופר כסיף (חד”ש – הרשימה המשותפת), לשעבר מרצה באוניברסיטה העברית, מסר: “לא יעלה על הדעת שמוסד אקדמי שאמור להגן על חופש הביטוי והמחשבה יעודד פעילות פאשיסטית בתחומו ואף יעניק נקודות זכות לסטודנטים הלוקחים בה חלק. באוניברסיטה העברית מתקשים להבדיל בין חופש הביטוי לבין הסתה, אלימות ושיסוי”.

הזעם גובר בקרב המרצים באוניברסיטה העברית בעקבות ההטבה לארגון הפועל נגדם ונגד החופש האקדמי. בעקבות פניות כמה מהם לסנאט המוסד, הוחלט שבישיבתו הקרובה הנושא יעלה על סדר היום. סבורים שיש רוב לביטול הצעד.

“הארץ” פרסום בשבוע שעבר האוניברסיטה העברית תעניק שתי נקודות זכות אקדמיות לסטודנטים שיתנדבו בתנועת הימין הפשיסטי “אם תרצו”, אף שבתקנון המוסד נקבע כי ארגונים פוליטיים או מפלגתיים לא יוכרו לצורך הענקת נקודות על מעורבות חברתית. הענקת הנקודות על מעורבות חברתית החלה בשנה שעברה, ולפי האוניברסיטה כ–1,300 סטודנטים בחרו במסלול זה. רשימת הארגונים שבהם ניתן להתנדב מונה כ–140 גופים, שאליהם צורפה לאחרונה התנועה הפשיסטית. נקודות זכות ניתנות, בין היתר, על פעילות במרכזי סיוע ורווחה שמפעילה עיריית ירושלים, בבתי חולים, במיזמים חברתיים שמפעילה האוניברסיטה עצמה עבור סטודנטים מאוכלוסיות מוחלשות, ובעמותות סיוע לבני נוער, לקשישים, לניצולי שואה ולמבקשי מקלט.

ב–2017 הקימה אם תרצו קו טלפון לדיווח על מרצים שהביעו עמדות שמאל, וכעבור כשנתיים פרסמה את פרטיהם של כ–80 מרצים משורת מוסדות להשכלה גבוהה הנחשדים ב”שמאלנות”. ברבים מהמקרים מופיעים אי דיוקים בנוגע למעשים המיוחסים לאותם מרצים. הארגון קיבל בעבר תרומה על סך 200 אלף שקל מזרוע ההתיישבות של מועצת יש”ע, האחראית לרוב הבנייה במאחזים הלא חוקיים בשטחים הפלסטינים הכבושים.

לדברי ח”כ עאידה תומא-סליאמן (חד”ש – הרשימה המשותפת) “אם תרצו היא לא רק תנועת ימין. היא תנועה עם סממנים פשיסטים מובהקים – כפי שקבע בית משפט. האוניברסיטה העברית צריכה להתעשת – ויפה שעה אחת קודם. להכיר בשעות התנדבות בארגון זה לא חופש אקדמי ותמיכה בחברה האזרחית זה תמיכה בסימני פאשיזם בחברה”.

ח”כ יוסף ג’בארין (חד”ש – הרשימה המשותפת), לשעבר מרצה למשפטים באוניברסיטת חיפה, הוסיף “כמי שצמח פוליטית בקמפוסים בירושלים ובוועד הסטודנטים הערבים, וכמי שנמנה בעבר עם המרצים באקדמיה, אני מודאג מההחלטה להעניק נקודות זכות על פעילות ב’אם תרצו’ הגזענית והאנטי-דמוקרטית – שרודפת מרצים וסטודנטים. ערכים אקדמיים הם ערכים אוניברסליים של שוויון וכבוד ופעילות ‘אם תרצו’ חותרת תחתם.”