restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

חד”ש מול הפרטת המים

פעילי חד”ש הפגינו בעכו ובת”א נגד הכוונה לייקר ולהפריט את המים

10 בינואר 2010
פעילי חד
פעילי חד”ש ומק”י הפגינו בעכו ב-9 בינואר, נגד ייקור והפרטת המים.ֿ כמ כן הפיצו פעילי חד”ש כרוזים, בעברית ובערבית, תחת הכותרת “ייקור המים הנו פשע כנגד האזרחים!” עוד נכתב בכרוז שהממשלה החליטה להנהיג רפורמה ברשות המים ובמסגרתה ייקור דראסטי של תעריפי המים: העלאה ראשונה, בשיעור של 25% כבר בינואר הקרוב; העלאה שנייה של 12.8%, ביולי 2010; והעלאה נוספת, בשיעור של 2%, בינואר 2011; בסך הכול יעלו תעריפי המים בשנה הקרובה ובממוצע בשיעור כולל של 44%. ייקור המים אינו על צריכה מוגברת בלבד אלא חל מהטיפה הראשונה, ולפיכך צפוי לפגוע בעיקר בשכבות מוחלשות. הייקור המוצע הוא של מחירי הצריכה על שתייה, בישול, שטיפת ידיים, כביסה.

עוד נמסר בכרוז שבעקבות צעדי הממשל פתחה חד”ש במערכה נגד ייקור המים וגם פורסמה הקריאה: “אנו מזמינים אותך לקחת חלק במערכה נגד ייקור מחירי המים – נושא הנוגע לכולנו הפגנת מחאה נגד ייקור מחירי המים”.

ב-10 בינואר, התקיים מפגש בסניף מק”י בעכו בהשתתפות עשרות פעילי חד”ש ומק”י וביניהם יו”ר סיעת חד”ש במועצת העיר, אחמד עודה. בתום המפגש הוחלט להמשיך במערכה נגד הפרטת המים ועודה מסר כי יעלה את הסוגיה במועצת העיר על מנת לשכנע את חבריה, מכל המפלגות, להתנגד להפרטה.

במפגש גם התקיימה הרצאה של ד”ר אפרים דוידי. “לכאורה, ההסבר לייקור המים הוא פשוט: אין מים בישראל”, אמר ד”ר דוידי בהרצאה. “זהו התירוץ להצדקת הייקור החריף של בין 41 ל-80 אחוזים בתעריפי המים תוך שנה אחת. אך הבעיה איננה ‘המחסור במים’ או ‘הבצורת’. מאחורי ייקור המים עומדת סוגיה עקרונית יותר: הפיכת המים מזכות בסיסית, המגיעה לכל אזרח, לסחורה חמה בשוק הקפיטליסטי”.

“…חוק תאגידי מים וביוב התשס”א – 2001, מחייב רשויות מקומיות להקים חברה, ולהעביר אליה את ניהול שירותי המים והביוב שלהן, וכן את הזכויות על התשתיות והנכסים, המשמשים את הרשות לשירותים אלה. מטרתו המוצהרת של תהליך זה היא ליצור משק מים עירוני סגור, במסגרתו יועברו הרווחים מאגרות המים והביוב להשקעות בפיתוח מערכות מים וביוב, אך אותו חוק מאפשר, בשלב השני, להעביר את החברה העירונית לבעלות פרטית. ניסיונן של מדינות אחרות בהפרטת שירותי מים וביוב מלמד, כי חלקים נכבדים מאגרות המים, עד לשליש מהן במקרים מסוימים, מועברים כרווחים לחברות הפרטיות. מרכיב רווח משמעותי זה מרוקן מתוכן את המטרה המוצהרת של יצירת משק מים סגור. מתברר, כי חלק מהותי מההכנסות מאגרות המים אינו מושקע בתחזוקה ובפיתוח תשתיות של מים וביוב, אלא בדיבידנדים לבעלי המניות בחברות המים”.

ב-6 בדצמבר הפגינו פעילי חד”ש בתל-אביב נגד ייקור והפרטת המים. יו”ר חד”ש, ח”כ מוחמד ברכה, שהשתתף בהפגנה, אמר כי “משרד האוצר מציע כי היטל הפיתוח, המוטל היום על בעלי נכסים ויזמים יבוטל, ובמקומו ישלמו כלל אזרחי ישראל את נטלם של אילי הנדל”ן. זאת שערורייה שאין כמותה. עוד שערורייה היא העלאת התעריפים הגבוהה במיוחד ביישובים הערבים. אם ההעלאה של התעריפים בכ-40% בתל אביב, באר שבע וירושלים היא מזעזעת, הרי שאי אפשר כלל לתאר את חומרת ההעלאה שלהם בכ-80% ביישובי הגליל התחתון”.

ח”כ דב חנין, שגם נכח בהפגנה, אמר כי “העלאת מחירי המים תהפוך מים למותרות. שלילת הזכות למים היא פגיעה קשה בעניים. העלאת המחירים תפגע קשות גם בשכבות הביניים. הממשלה מעבירה לציבור את הנטל ששילמו הקבלנים והנדל”ניסטים, ולכן נדרש פה מאבק ציבורי רחב ונחוש כדי להעביר את רוע הגזרה”.

פעילי חד”ש הפגינו בת”א נגד הפרטת המים
על ייקור המים וסכנת ההפרטה