restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

פעילי חד”ש ומק”י בהפגנה ברוטשילד: ‘השחיתות היא אסון בשירות שלטון ההון’

25 בדצמבר 2017

רבבות השתתפו אמש (מוצ”ש) במחאה נגד שחיתות ממשלת הימין בשדרות רוטשילד בתל אביב. זה השבוע הרביעי לקיום ההפגנה. המפגינים נשאו שלטים עליהם נכתב “מושחתים הביתה”, וכן שלטים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהפגנה נשמעו הקריאות: “הון שלטון עולם תחתון”, וכן “ביבי נתניהו לכלא מעשיהו”. המפגינים קראו לראש הממשלה להתפטר, וכינו אותו “עבריין נמלט”.

בהפגנה אמש בלטו פעילי חד”ש, מק”י ובנק”י שהפיצו מאות כרזות אדומות ובהן נכתב “כשהממשלה נגד העם – העם נגד הממשלה”, “יחד נגד למען דמוקרטיה”, “יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים”, “אנו ה-99%” ועוד. כמו כן, הופצו מאות גיליונות של השבועון “זו הדרך”. עובדי טבע שלקחו חלק במחאה הודו למפיצי העיתון שכותרתו הראשית היא “להלאים את טבע”. יצוין שח”כ דב חנין (חד”ש – הרשימה המשותפת), מזכ”ל מק”י עאדל עאמר ומזכ”ל בנק”י עראפת בדארנה יחד עם פעילי חד”ש מרכזיים, ביניהם המזכיר מנצור דהאמשה  לקחו חלק בהפגנה בתל-אביב.

פעילי מק”י וחד”ש קראו שורה ארוכה של סיסמאות, ביניהן: “יהודים וערבים נגד כל המושחתים”, “העם דורש צדק חברתי”, “הון, שלטון עולם תחתון”, “השחיתות מתחילה במסדרונות הממשלה”, ו”השחיתות היא אסון בשירות שלטון ההון”.

בסוף ההפגנה, מעל הבמה בכיכר הבימה נאמו גם מני נפתלי ואלדד יניב. מני נפתלי אמר “ראש הממשלה צוחק עלינו, העניים למטה והעשירים למעלה. אם יש לכם הרבה כסף לא משנה המלצות של המשטרה. ראש הממשלה יודע שברגע שהעם בחוץ הוא ילך הביתה. אנחנו רוצים לשנות את השיטה”.

הפעיל החברתי אייבי בנימין בירך בהפגנה על קיומה של הפגנה מקבילה של הימין שנערכה בירושלים: “הניצחון השבוע הרבה יותר גדול כי חלק הימין הבין שהוא חייב להילחם בשחיתות”. עוד הוסיף: “שומרי הסף אכזבו אותנו. הכנסת אכזבה אותנו. האופוזיציה אכזבה אותנו. אנחנו כאן אומרים לכל המושחתים, המטייחים, הפחדנים – לא נוותר”.

בחיפה ובעפולה הפגינו כמה מאות אנשים, בצומת צמח הפגינו כ-200 אנשים, בראש פינה כמאה אנשים ובנהריה עשרות. מאות הפגינו בחיפה והניפו שלטים נגד הממשלה והטייקונים וקראו לנתניהו לקחת אחריות ולהתפטר נוכח החקירות בהן הוא מעורב. בין הנואמים בכנס היה מוטי אשכנזי מראשי המאבק הציבורי להקמת ועדת חקירה לחשיפת מחדלי מלחמת יום כיפור. אשכנזי האשים את נתניהו בהפקרת תושבי מטרופולין חיפה במאבקם לפינוי מיכל האמוניה וטען כי: ״ראש הממשלה העדיף לאפשר לאחים טראמפ, בעלי חיפה כימיקלים, להגדיל את רווחיהם תוך סכנת חייהם של התושבים – זו זילות בחיי אדם. המאבק הוא לא רק נגד השחיתות אלא בעד תרבות אחרת לשירות הדמוקרטיה. זו לא השאלה אם ראש הממשלה מושחת, אלא אם ההתנהגות של נתניהו משחיתה״, אמר אשכנזי לקול תשואות המפגינים. מחאות נוספות נערכו בנהריה – צומת נהריה ליד התותח, חדרה – כיכר המשטרה ליד מסעדת דומינו, נתניה – קניון עיר ימים, נס ציונה ורחובות – צומת וייצמן בן גוריון, מודיעין – צומת שילת, ירושלים – כיכר פריז, קריית גת – צומת פלוגות ובבאר שבע – התחנה המרכזית.