restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

פעיל תעאיוש פרסם ספר עדויות על הכיבוש בדרום הר חברון

5 באוגוסט 2020

    ספר עדויות בעברית על השלכות הכיבוש הממושך על האוכלוסייה הפלסטינית בדרום הר חברון יצא לאור לאחרונה. הספר, פרי עטו של פרופ’ דוד שולמן, פעיל ותיק בתעאיוש – שותפות ערבית יהודית, הופיע תחת הכותרת “להיות חופשי – רשימות מדרום הר חברון” (הוצאת כרמל).

    הספר פותח אשנב לחיי הקהילות הפלסטיניות בדרום הר חברון ולהתמודדותן הבלתי פוסקת עם המתנחלים, עם חיילי צה״ל, עם אנשי המנהל האזרחי ועם המשטרה. מצד אחד, זה יומן פעילות שנמשכה שנים רבות, ובו נרטיבים, חלקם דרמטיים, של רגעי סכנה ועימות, יחד עם תיאור מערכת היחסים שנרקמה בין רועי הצאן והחקלאים הפלסטינים לבין הפעילים. מצד שני, נדרש המחבר לנושאים הגדולים המתעוררים באופן טבעי במצב השורר בגדה שתחת כיבוש ישראלי ממושך– שאלת הרשע, מקורו וגילויו, משמעות החירות כתכונה המגדירה את האדם, ומהות האמת הנגלית בתנאי מאבק. שולמן עצמו ספג אישית מהרשע ומהאלימות הטמונים במשטר הכיבוש. הספר כתוב בנימה אישית, אך יש בו גם מקום לקולות נוספים: של פלסטינים ושל פעילי זכויות אדם ישראלים.

    פרופ’ דוד שולמן נודע ברבים, כאשר בעקבות זכייתו בפרס ישראל לפני ארבע שנים, הודיע שיתרום את כספי הפרס לתעאיוש.  שולמן, מרצה ותיק באוניברסיטה העברית, נבחר כחתן פרס ישראל בתחום חקר הדתות בזכות מחקריו על התרבות והשפות ההודיות. הוא נחשב אחד מבכירי החוקרים של שפת הסנסקריט ושל תרבות דרום הודו בעולם.

     על הקשר בין אקדמיה וכיבוש, אמר פרופ’ שולמן בריאיון שהעניק לאתר “המקום הכי חם בגיהנום”, במאי אשתקד: “האקדמיה הישראלית מביעה את דעתה והדעה שלה בדרך כלל נוטה לכיוון הדמוקרטיה ונגד הכיבוש והגזענות. אני לא חושב שהאקדמיה שותקת, היא אולי יכולה לעשות יותר. לפני שהייתי פעיל בתעאיוש כמו רוב חברי קיטרתי כשראיתי שדברים רעים קורים במדינה ולא עשיתי כלום. כשהגעתי לתעאיוש ראיתי איך קבוצות קטנות של אנשים עם מוטיבציה ואידיאלים ותחושת צדק יכולים לעשות שינוי. זה מה שנדרש גם עכשיו. אנחנו לא יכולים להסתפק בכתיבת מאמרים, זה רגע של משבר ואנחנו צריכים להיות ברחובות. להתגייס בהמונינו”.

הידיעה מתפרסמת בגיליון השבוע של “זו הדרך”