restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

פשעי נתניהו: תיקי 5000 – המשך הכיבוש; ותיק 6000 -המצור על עזה, לא יוגשו לבית המשפט

3 בדצמבר 2019

     לא רק שוחד, מרמה והפרת אמונים. ישנם תיקים נוספים, חשובים אף יותר מתיקי 1000, 2000, ו-4000. אך הממסד לא יגיש אותם לבית המשפט. אלה תיקי 5000 – המשך הכיבוש וההתנחלות, ותיק 6000 – המצור הנפשע על רצועת עזה. אך בנימין נתניהו לא יישפט בגלל פשעיו החמורים ביותר. בעשור שבו נתניהו מכהן כראש ממשלה, אזרחי ישראל שמעו אינסוף השתלחויות בשמאל, באוכלוסייה הערבית ובפלסטינים, ואפילו לא תוכנית אחת שתבטיח עתיד של שלום וביטחון לעם בישראל ולכל עמי האזור.   

    על פי נתוני “שלום עכשיו”, הוקמו בעשור האחרון תחת שלטונו של נתניהו כ-40 התנחלויות חדשות (הקרויות “מאחזים בלתי חוקיים”) ויותר מ-10 מיליארד שקלים הועברו ממשרדי הממשלה להתנחלויות.

    עוד הוקמו בעשור האחרון כ-20 אלף  יחידות דיור חדשות בהתנחלויות, ובשטחים הכבושים נוספו כ-130 אלף מתנחלים חדשים. הכיבוש גובה את חייהם של מאות פלסטינים בעזה ובגדה המערבית. הממשלה, באמצעות הצבא והמשטרה, מעלימה עין מפשיעת מתנחלים כלפי פלסטינים .מאות משפחות פלסטיניות גורשו מבתיהן, חלקן באישור בתי המשפט.

    רק בחודש נובמבר האחרון ביצעו מתנחלים 12 תקיפות אלימות שבהן נפצעו 30 פלסטינים, ונגרם נזק ל-48 כלי רכב ול-100 עצי זית לפחות. וזה בחודש אחד בלבד מתוך 120 חודשי שלטונו של נתניהו! מבצעי הפשעים לא נתפסו, כמובן.
     בתום עשור לשלטון נתניהו, חיים כשלושה מיליון פלסטינים תחת שלטון צבאי בגדה המערבית ועוד שני מיליון פלסטינים תחת מצור ברצועת עזה.

    וישנו תיק 6000 – שאף הוא לא יוגש לבית המשפט: תיק המצור על עזה. בעשור האחרון, גדל דור ילדים ומתבגרים משני צדי הגבול בין מדינת ישראל לרצועת עזה, שלא ידע ולו שבוע אחד של שקט ורגיעה. דור אחוז פחד מרעש מטוסים ומההתרעה “צבע אדום”.  

    תוך פחות משנה, מאז החלו צעדות השיבה ב-30 במארס אשתקד, הרגו חיילי צה”ל בירי ישיר 310 מפגינים (כולם אזרחים לא חמושים, בהם ילדים ונשים) ופצעו יותר מ-18 אלף. כך על פי נתוני משרד הבריאות הפלסטיני

    גם בצד הישראלי של הגבול, אזרחים הרוגים ופצועים; שליש מהילדים בעוטף עזה מטופלים נגד חרדה; נרשמה ירידה בהישגיהם הלימודיים ועלייה במקרי האלימות בבתי הספר. אלפי דונמים של שדות ועצי חורש נשרפו, ונגרמו נזקים לבתים ולמבני ציבור .

     אין לשכוח שכ-70% מהאוכלוסייה בעזה תלויים בסיוע הומניטארי, ומחצית הפלסטינים תושבי הרצועה סובלים מהיעדר ביטחון תזונתי.

    נתניהו ילך לכלא מהסיבות הנכונות, אבל לא החשובות. מערכת המשפט במדינת ישראל מסוגלת לשפוט את ראשיה, אך מתחמקת בעקביות ובהתמדה מהתמודדות עם השאלות המרכזיות המעסיקות את אזרחיה. הפעם היא פסקה לרעת השלטון, שהוא אכן מושחת, אך היא ממשיכה להעלים עין מהעבירות הגדולות מכולן: כיבוש ומצור. 

הרשימה עומדת להתפרסם בגיליון “זו הדרך” הקרוב. עוד בנושא בעמוד השער בגיליון “זו הדרך” האחרון: http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2019/11/G46_2019.pdf