restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

קו לעובד: עובדות סיעוד זרות כלואות זה חודשיים בבתי אבות ובדיור המוגן

24 במאי 2020

למשרדי קו לעובד בתל-אביב הגיעו עשרות תלונות של עובדות סיעוד רבות הכלואות בבתי אבות או במוסדות לדיור מוגן זה כחודשיים – מאז תחילת משבר הקורונה. מארגון זכויות העובדים נמסר כי “בזמן שמוסדות החינוך חזרו לפעול, חופי הים והקניונים מלאו באנשים, ואף המסעדות עתידות להיפתח בקרוב, יש עובדות סיעוד, שמתחילת מגפת הקורונה, לא הורשו ולא מורשות לצאת מבתי אבות ודיור מוגן מתחילת המגפה”.

יצוין שעל מהגרות עבודה בסיעוד נאסרת היציאה לרחוב, זאת לעומת עובדות סיעוד ישראליות. כך בזמן שהישראליות הורשו לצאת ולחזור, על מהגרות העבודה נאסרה היציאה. לדברי הארגון “משרד הבריאות הוציא לאחרונה הנחיות שמרשה להן לצאת לסופי שבוע בתנאים מאוד מוגבלים ובלתי ישימים בפועל אשר למעשה כופים עליהם לשכור, בשכרן הנמוך, דירה, לבדן”.  אחת העובדות כתבה “אני עובדת בדיור מוגן, ואנחנו עדיין לא יכולות לצאת. זה כל כך מחניק אותי”. לדברי הארגון “לשון תגובה זו אפיינה רבות מהתגובות. אחרות דיווחו כי יכולות לצאת לפרקי זמן קצרים, אך לא לסוף שבוע. ובנוסף לכל כי לא משלמים להן על הזמן והוויתור על החופש המגיע להן. ישנה גם מי שכתבה בשמחה כי החל מהיום, תאושר יציאתה”. “נורא לגלות שמהגרות העבודה אשר מטפלות ביקרים לנו מכל, במסירות נפש, הפכו בצל הקורונה, אף יותר מבדרך כלל, לסחורה. נסתרות מהעין, כלואות. בדיוק בימים שכולנו הבנו עד כמה קשה לא לצאת זמן כה רב, מה והמחיר הנפשי והפיזי של סגר”, הדגישו.