restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

קליעי גומי באום אל-פחם: במקום להילחם בפשע – השוטרים יורים במפגינים ובנבחרי ציבור

2 במרץ 2021

    שתי כרזות בלטו בהפגנות נגד ממשלת הימין שנערכה במוצ”ש האחרון מול מעון ראש הממשלה בירושלים בראשונה נכתב: “מוחה כאן כדי שגם באום אל-פחם יהיה אפשר”. בשנייה נכתב: “ליהודים הייתה אורה ושמחה – באום אל-פחם היו כדורי ספוג ורימוני גז”. שתי הכרזות נכונות, שתיהן צודקות. אבל דרושה תוספת עובדתית אחת: ביום שישי 26.2 ירתה המשטרה באום אל-פחם  גם קליעי גומי.

    בקליעי גומי עושים כוחות הכיבוש שימוש תדיר נגד מפגינים פלסטינים מזה שנים רבות. אלה קליעים שליבתם מתכת המצופה בשכבת גומי או פלסטיק, ואשר נורים ממדוכות המותקנות על הקנה של כלי הנשק. את קליעי הגומי מייצרת התעשייה הצבאית המופרטת.

    בעקבות אירועי אוקטובר 2000, אסרה ועדת אור על השימוש בקליעי גומי בתוך ישראל. מאז משתמשת המשטרה במזרח ירושלים בקליעי ספוג בקוטר 40 מ”מ המיובאים מארה”ב. גם קליעי ספוג הפכו מאמצעי לפיזור הפגנות בחלקה הכבוש של ירושלים לנשק לגיטימי כלפי מפגינים ערבים בישראל. יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש), כבר ספג אחד מהם בראשו במהלך המאבק נגד הריסת הכפר אום אל-חיראן בנגב ב-2017.

    השימוש באמצעים כה ברוטליים ביום שישי האחרון במהלך פיזור הפגנה נגד אוזלת ידן של ממשלת הימין והמשטרה במיגור הפשע גרם לפציעתם של 35 מתושבי אום אל-פחם. בין הפצועים – בעל עסק בשנות ה-30 לחייו, מוהנד מחאג’נה, שפונה באורח קשה לבית חולים לאחר שנפגע בראשו. גם נבחרי ציבורי נפלו קורבן לאלימות הבלתי מרוסנת של השוטרים: ח”כ יוסף ג’בארין (חד”ש – הרשימה המשותפת) נפצע מכדור גומי.

    הוא פונה לבית החולים יחד עם ראש העירייה ד”ר סמיר מחאמיד, שנפצע אף הוא בעימותים. “שוחררתי מביה״ח יחד עם ראש העירייה. תודה לכל הדורשים בשלומי. לבי עם מוהנד שנפצע קשה בראש ומאושפז ועם כל הפצועים. קיבלנו עוד תזכורת שהמשטרה מוכנה להשקיע אנרגיה רק בדיכוי אלים של מחאה ובהפצת שקרים גסים על מפגינים. במדינה מתוקנת, השר לביטחון פנים ומפקד משטרת אום אל-פחם היו מתפטרים עוד הערב”, מסר ח”כ ג’בארין בשובו מבית החולים לביתו באום אל-פחם.

    בעקבות האירועים הקשים באום אל-פחם, קראה ועדת המעקב העליונה להפגין שוב, באותו מקום ובאותה שעה, ביום שישי הקרוב (5.3). חד”ש הצטרפה לקריאה, וחבריה הערבים והיהודים יגיעו כדי לחזק את המחאה הצודקת. אבל נדרשת גם תשובה פוליטית בקלפי על מנת לסלק את ממשלת הימין מן השלטון – הצבעה עבור הרשימה המשותפת. ב-23 במארס נשים פתקי ודעם בקלפי!

הרשימה עומדת להתפרסם בשער הגיליון הקרוב של “זו הדרך”