restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

קרלוס מרגילה מנהיג הגרילה העירונית נגד החונטה הצבאית הברזילאית נולד ב-5 בדצמבר 1911

5 בדצמבר 2022

ב-5 בדצמבר 1911 נולד קרלוס מריגלה, מנהיג הגרילה העירונית נגד הדיקטטורה הברזילאית שנהרג במארב משטרתי בסאו פאולו ב-1969. מרגילה נולד בסלבדור, באהיה, לאב מהגר איטלקי ופועל במפעל מתכת ולאם צאצאית למשפחת עבדים שמקורה בסודאן.

בשנת 1932 נעצר מריגלה לראשונה לאחר שכתב שיר ביקורת על גורמים בממסד במחוז באיה. בשנת 1934 הוא עזב את לימודי ההנדסה האזרחית והצטרף למפלגה הקומוניסטית ועבר לריו דה ז’ניירו בה עסק בארגונה-מחדש של המפלגה. כיוון שנרדף על ידי השלטונות, מריגלה, כמו יתר חברי המפלגה ירד למחתרת.

בשנת 1936 הוא נעצר שוב “בשל חתרנות”. הפעם ישב בכלא כשנה, במהלכה עבר חקירות קשות בעינויים ושוחרר בלא שהוגש נגדו כתב אישום. ב-1939 הוא נאסר שוב, ושוחרר רק ב-1945, כאשר תהליך דמוקרטיזציה שעברה ברזיל באותה עת הביא לשחרור האסירים פוליטיים, רובם ככולם קומוניסטים. ב-1946 מריגלה נבחר כנציג באהיה של המפלגה הקומוניסטית בקונגרס הלאומי, אך ב-1948 נאלץ לוותר על כסאו, בעת שנאסר על קיום המפלגה הקומוניסטית במהלך כהונתו. בקונגרס נאם פעמים רבות, כמעט בכל ישיבה, ומריגלה נחשב לאחד הפוליטיקאים האהודים על הציבור.

מריגלה מילא כמה תפקידים בהנהגת המפלגה, וב-1954-1953 הוא ביקר בסין עממית בהזמנת מפלגה הקומוניסטית השלטת, כדי ללמוד על המהפכה בהנהגת מאו. לאחר ההפיכה הצבאית הפרו-אמריקאית ב-1964 מריגלה נורה ונעצר על ידי המשטרה הפוליטית, וב-1965 הוא שוחרר. ב-1966 הוא ויתר על מקומו בוועד המרכזי של המפלגה שפעלה במחרת, בעקבות הקרע שנתגלע בינו לבין הארגון, ממנו הורחק ב-1968. באוגוסט 1967 השתתף, בניגוד לעמדת הנהגת המפלגה, בוועידה של פעילי שמאל ברחבי אמריקה הלטינית שקרא להפלת המשטרים הפרו-אימפריאליסטים.

בעקבות הקרע במפלגה והביקורת של קבוצה גדולה מחבריה כלפי הרפיסות שהיא מגלה כלפי המשטר הצבאי, מריגלה הקים ארגון גרילה עירונית “הפעולה לשחרור לאומי”, שמאוחר יותר התמזג עם “התנועה המהפכנית 8 באוקטובר”. הגרילה העירונית חטפה בספטמבר 1969 את השגריר האמריקאי ודרשה את שחוררם של כל האסירים הפוליטיים.

אחד המשתתפים בחטיפת השגריר נעצר סיפר בחקירתו על שני נזירים שיש להם קשר עם מריגלה. המשטרה עצרה אותם והביאה אותם לשתף פעולה בלכידת מריגלה. הם קבעו פגישה עם מריגלה בעיר סאו פאולו. כאשר הוא הגיע למקום הורו לו שוטרים חמושים שארבו לו, להיכנע. בקרב יריות שהתפתח נהרג מריגלה, אחד משומרי ראשו, שוטרת ועובר אורח. מותו של מריגלה הביאה להחלשת הטרור בברזיל, אך לא להיעלמותו.

במהלך פעילותו בארגון הגרילה, מריגלה כתב את “מדריך המקוצר לגרילה עירונית”. המדריך כלל דרכי פעולה והתנהלות של ארגוני הגרילה. בין היתר, הדגיש מריגלה את חשיבותה של התקשורת המודרנית להצלחת פעולותיה. במדריך קריאה לביזור ארגוני הגרילה העירונית, כך שכל חוליה תפעל כמעט עצמאית, כולל סמכויות החלטה. חוליה צריכה למנות כארבעה או חמישה לוחמים מאומנים היטב. לטענת מריגלה פעולות הדיכוי של המשטר הצבאי, בתגובה לפעולות הגרילה, יביאו עליה, ולא על חברי המחתרת, את התמרמרותו של העם, וכך יקדמו את השינוי החברי מן היסוד.

בנובמבר 2013 “ועדת האמת” הממלכתית שחקרה את פשעי הדיקטטורה הצבאית שנמשכה עד 1985 ערכה אירוע לזכרו של מרגילה ביום השנה ה-44 למותו. באירוע השתתפה אלמנתו של מריגלה, קלרה שרף.