restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ראשי המחאה החברתית דוחים המלצות טרכטנברג; השיקו קמפיין לתקציב חברתי חדש

27 בספטמבר 2011

המלצות דו”ח טרכטנברג מיישמות את המדיניות הכלכלית שהביאה אותנו למצב הקיים – כך אמרה ביום שלישי, ה-27 בספטמבר, יוזמת המחאה החברתית, דפני ליף, בתגובה לפרסום הדו”ח “לשינוי חברתי”. ליף האשימה את טרכטנברג בשימוש במילון המחאה, במטרה להטעות את הציבור, כדי שזה לא יבחין, שבדו”ח אין שום בשורה של שינוי חברתי.

במסיבת עיתונאים, שנערכה ב”בית העם” בתל אביב, הגיבו ראשי המחאה החברתית והמומחים מטעמם לדו”ח ועדת טרכטנברג והציגו דו”חות נגדיים. הדוברים הדגישו, כי הם אינם ממחזרים סיסמאות, אלא מציגים תפיסה חברתית אחרת. “אתמול קיבלנו את תשובת ממשלת ישראל למחאה שלנו”, אמרה דפני ליף. “התשובה הזו הייתה עלבון צורב. מה קיבלו אזרחי ישראל? בחינה מחודשת של שוק הגז לבישול? אני לא רוצה להסתלבט על הוועדה למרות שזה ממש מתבקש, אבל היא הסתלבטה עלינו”.

לדברי ליף, בהמלצות טרכטנברג “לא היה דבר שפנה לאמהות החד-הוריות, למחוסרי הדיור, לעובדי הקבלן ולכל האנשים, שהמחאה הזו ניסתה לדבר בשם. מעמד הביניים רק הולך ונעלם. המחאה שלנו ממשיכה”.

פרופסור יוסי יונה אמר במסיבת העיתונאים: “אנחנו נמצאים עתה בשלב מכריע של המחאה ומציעים מתווה מעשי לשינוי של החברה, הנדרש לשינוי תחלואיה העמוקים. תיקון החברה לא יכול להישען על פתרונות נקודתיים”.

לדברי פרופסור אביה ספיבק – “הדבר שאנו רואים זה לא חוק טבע, לא צונאמי. זה מעשה ידינו. מישהו נרדם בשמירה, אנחנו פשוט אומרים: יס ווי קן”. ספיבק הוסיף כי מניסיון העבר, תכניות חומש אינן מיושמות בישראל ולכן המלצותיו של טרכטנברג בנושא תקציב רב-שנתי אינן ישימות.

מובילי המחאה השיקו קמפיין אינטרנטי לקידום תקציב חברתי חדש לשנת 2012, הכולל אתר באמצעותו ניתן לשלוח פניות מרוכזות לכל חברי הכנסת ולדרוש מהם לפעול בנושא. יצוין כי ח”כ דב חנין (חד”ש) אמר עם פרסום מסקנות טרכטנברג כי יפעל יחד עם ח”כים נוספים להנחת הצעת חוק תקציב חדש לשנת 2012 על שולחן הכנסת.

איציק שמולי, יו”ר התאחדות הסטודנטים, אשר הופיע בפני הוועדה, דחה ערב לפני כן את ההמלצות בהציינו, כי הוחמצה הזדמנות היסטורית לחולל שינוי. שמולי ציין במיוחד את העדר הפתרונות למצוקת הדיור. עופר עיני, יו”ר ההסתדרות, מסר בתגובה כי חלק מההמלצות עלולות להוביל לפגיעה בציבור עובדים גדול. איציק פיר, יו”ר איגוד העובדים הסוציאליים, מחה על אי-עדכון קיצבות הקשישים והנכים והקיצבות לחד-הוריות.