restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

רבבות הפגינו נגד שלטון הימין ברחבי הארץ; הוקם ‘הגוש נגד הכיבוש’

29 בינואר 2023

ההפגנות והמחאות נגד ממשלת הימין הקיצוני נמשכו אמש (מוצאי שבת) בצל הפיגועים שאירעו במהלך השבת. לתל אביב הגיעו למוקדי ההפגנות כ-40 אלף בני אדם (לפי המשטרה), בחיפה השתתפו כ-13 אלף באחת ההפגנות הגדולות ביותר שהיו בעיר מאז ומעולם וגם בשורת ערים נוספות התקיימו הפגנות גדולות. בתום ההפגנה בתל אביב מאות מפגינים ניסו לפרוץ מחסום בירידה לנתיבי איילון מתחנת הרכבת סבידור-מרכז, אך המשטרה הדפה אותם.

כמדי שבוע, ליד ההפגנה הגדולה ברחוב קפלן נערכה עצרת קטנה יותר בכיכר הבימה בתל אביב. בשני המוקדים הדליקו מפגינים נרות לזכר שבעת הנרצחים בפיגוע בנווה יעקב שבשטח הפלסטיני הכבוש צפונית לירושלים, וההפגנה נפתחה בדקת דומייה. להפגנה הגיעו גם קבוצת “דתיים למען דמוקרטיה”, שכללה מאות בני אדם. בעצרת הנוספת שארגנה התנועה לאיכות השלטון תחת הכותרת “חירות. שוויון. איכות שלטון” בכיכר הבימה אחד הדוברים אמור היה להיות מפכ”ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך, אולם הוא ביטל את השתתפותו.

בהפגנה המרכזית, שמאורגנת על ידי קואליציה של ארגוני מחאה נגד נתניהו, השתתפו קבוצות רבות שקמו בעת האחרונה על רקע ההפיכה המשטרית, בהן ארגוני הייטקיסטים, רופאים, אדריכלים, זמרים, מרצים באקדמיה, סטודנטים ומשפטנים כמו כן, תחת הסיסמא “אין דמוקרטיה עם כיבוש” הוקם “הגוש נגד הכיבוש” בהשתתפות פעילי חד”ש, מק”י, בנק”י, תנד”י, לוחמים לשלום, הורים נגד מעצרי ילדים, פסיכואקטיב, מחסום ווטש, מסתכלים לכיבוש בעיניים, אקדמיה לשוויון, נשים בשחור, אמהות נגד אלימות, מסרבות, במקום, יש גבול, רופאים לזכויות אדם, גישה, שלום עכשיו, עומדים ביחד, עיר עמים, יש דין, המזרח אל השלום ועוד.

לצד ההפגנות הגדולות בתל אביב, התקיימו כאמור הפגנות נוספות בירושלים, באר שבע, חיפה, רחובות, נס ציונה, רעננה, קיסריה, הרצליה, מודיעין ויישובים נוספים. בהפגנה בבאר שבע השתתף יו”ר לשכת עורכי הדין אבי חימי, סגן וממלא מקום ראש עיריית באר שבע, טל אל על, שהיה הראשון שנאם באירוע המחאה והעביר מסר תקיף: “תפקידנו להבהיר לשלטון את מגבלותיו”. “זו מחאת דרומיים, נלחמתי על זכותם של התושבים הכפרים הבלתי מוכרים – בתים נהרסו ואנשים גורשו. אבל אף אחד במיינסטרים לא קם, המשיכו לפעול במרחב הדמוקרטי המדומיין. ממשלות הימין מנסות להפריד בין כולנו וגם שמי ברשימות השחורות של מפלגת נעם המקארתיסטית”, הוסיפה בעצרת ד”ר ראויה אבורביעה, משפטנית ממכללת ספיר בעצרת שנערכה בבאר-שבע.

ברחובות נאמרה חברת המועצה איטל בציר אלשיך, שעומדת בראש רשימת “רחובות חופשית”. לדבריה, המחאות “הן עניין של אם להיות או לחדול. אם להיות דמוקרטיה או להיות דיקטטורה. מספיק שאזרחים ילמדו מלקחי העבר וההיסטוריה כדי להבין שעל רקע הדמוקרטיה ושלטון הרוב, קמו רודנים. וכדי לפלס את שלטונם באופן טוטאלי הם דואגים לפגוע בנשמת אפה של הדמוקרטיה! בעצמאות בתי המשפט, בסגירת ערוצי התקשורת ובכל ביקורת העלולה לפגוע בהם”.

גם בהרצליה השתתפו אלפים בהפגנה שנערכה ברחבת העירייה השחקנית רוני הדר, שהנחתה את ההפגנה, אמרה: “הגענו לנקודת הזמן שבה לשבת על הגדר היא לא אפשרות. על כולנו – שמאלנים וימנים, גברים ונשים, דתיים וחילוניים – להשמיע את הקול שלנו, אם אנחנו רוצים לשמור על החירויות והזכויות שלנו”. מאות הפגינו במודיעין מול ביתו של שר המשפטים לוין. כמו כן, פעילי התנועה הסביבתית “שומרים על הבית” בחוף הכרמל יפגינו מול ביתו של נתניהו בקיסריה.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/118702