restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

רביעי: רפורמת הקרקעות הניאו-ליברלית בבג”ץ; מחאות בת”א

13 ביולי 2010

ההתנגדות לרפורמת הקרקעות הניאו-ליברלית של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמשכת: ביום רביעי, ה-14 ביולי, ידון בג”ץ בעתירת מטה המאבק להפרטת קרקעות נגד “חוק הפרטת הקרקעות”. בינואר 2010 הגיש מטה המאבק (המאגד בתוכו מעשרות גופים מסקטורים מגוונים)יחד עם חברי הכנסת שלי יחימוביץ’, אריה אלדד ונחמן שי, עתירה לבג”ץ נגד יישומה של הרפורמה. בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין גלעד ברנע ונדב ארגוב, מבקשים המתנגדים לבטל את החוק (תיקון מס’ 7 לחוק מינהל מקרקעי ישראל) בשל אי חוקתיותו, או למנוע את יישומו בטענה כי הוא עומד בסתירה לחוק היסוד המעגן את עיקרון הקרקע הלאומית, המהווה את אחד מיסודות קיומה של המדינה.

לפי הרפורמה של נתניהו יופרטו 800 אלף דונם מקרקעות המדינה, המהווים 4% משטח מדינת ישראל. אולם לטענת העותרים הצגת השטח כ-4% מקרקעות המדינה היא “היתממות והטעייה בוטה”‘ שכן “שטח זה כפול מסך כל השטח שיש במדינה כעתודה לבנייה עתידית, ולמעשה יידרשו יותר מ-80 שנה כדי לבנות בו. ממשלת ישראל מבקשת להפוך את היוצא מן הכלל – שאיפשר עד היום העברת בעלות בחוק לידיים פרטיות ב-200 אלף דונם – לדרך המלך”.

לקראת הדיון בבג”ץ ובמחאה על אישור החוק, החליט המטה המאבק לקיים מפגן מחאה ברחובות תל אביב בו מתכננים להחליף את שלטי הרחובות “הרצל”, “שדרות הציונות”, ו-“קק”ל” בשלט “שוד קרקעות”. בנוסף ייערכו מארגני המטה טקס שיכלול קטעי קריאה, נאומים, שירים והסברה על “חוק הפרטת הקרקעות” לעוברים ולשבים.