restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

רביעי: שביתה בכל הרשויות המקומיות הערביות בגלל המחנק התקציבי

21 ביולי 2010

כל 63 הרשויות המקומיות הערביות בישראל שובתות ביום רביעי, ה-21 ביולי, במחאה על מצבן הכלכלי. לא יינתנו שירותים, לא תהיה קבלת קהל, ולא תיאסף אשפה מהרחובות – כך דווח הבוקר בעיתון “אל אתיחאד”.

מרכז השלטון המקומי דורש ממשרד הפנים להגדיל את מענקי האיזון לרשויות, ובפרט לאלה במגזר הערבי, שמצבן קשה יותר. ראש עיריית נצרת ויו”ר פורום הרשויות הערביות, ראמז ג’רייסי, מסר לקראת השביתה: “מצבנו הכלכלי קשה. אחוז האבטלה במגזר הערבי הוא מהגדולים בארץ ואין לנו אזורי תעשיה. המדינה הפרה את הסיכומים איתנו ולא מעבירה לנו את התקציבים שסוכם עליהם. המגזר הערבי בקריסה, ויום רביעי הוא רק תחילת המאבק. אנו מבקשים משר האוצר, משר הפנים ומראש הממשלה להתערב במשבר ולהחזיר את תקציבי החובה הממשלתיים”.

ראש עיריית דימונה ויו”ר מטה המאבק , מאיר כהן, הוסיף: “לצערי, היישובים הערביים הם הסנונית הראשונה המבשרת על התרסקות הכללית של השלטון המקומי. על ממשלת ישראל להתעשת ולהבין שהתרסקות של השלטון המקומי כמוה כהתרסקות החברה הישראלית כולה. אני מחזק את ידי ראשי הרשויות הערביות. מדינה של כל אזרחיה צריכה בראש ובראשונה להוכיח את האמירה הזו הלכה למעשה. כדאי שראש הממשלה יתערב באופן אישי בפיתרון מצוקת הרשויות המקומיות”.

במרכז השלטון המקומי מסבירים כי המצוקה במגזר הערבי היא רק חלק מתוך מצוקה חברתיתכוללת ברשויות המקומיות היהודיות והערביות. רשויות רבות לא מסוגלות לתת את השירות לתושביהן ונושאים לאומיים רבים כמו קידום החינוך וטיפול ברווחה מועברים לרשויות המקומיות, ללא תקציב מתאים. בנוסף, מוטלות גזירות חברתיות קשות כמו העלאת מחירי המים. על-אף המצב הכלכלי הקשה, נתוני גביית הארנונה בכל המגזרים הולכים וגדלים ואילו רמת האלימות כלפי ראשי הרשויות הולכת וגואה. בשלטון המקומי מקווים שלא ייאלצו לנקוט בפעולות נוספות ומתוכננים להיפגש בשבוע הבא עם שרי הפנים והאוצר. בשבוע הקרוב תכונס האסיפה הכללית של השלטון המקומי ובה יידון קיצוץ תקציבי החובה הממשלתיים וכן, הפרת ההסכמים מצידו של משרד האוצר.