restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

שביתה בחברה הערבית נגד האלימות הגואה; אלפים השתתפו בהלוויה של האחים ממג’ד אל-כרום

3 באוקטובר 2019

אלפים השתתפו אמש (רביעי) בהלוויה של האחים אחמד וחליל מנאע, שנרצחו השבוע במג’ד אל-כרום. בהלוויה השתתפו אנשי ציבור וחברי כנסת ערבים, שמחו נגד מקרי הרצח הרבים שאירעו בחברה הערבית בתקופה האחרונה. עשרות צעירים הגיעו לרחבה מול תחנת המשטרה בכפר בתום מסע ההלוויה, וקראו קריאות נגד תפקוד המשטרה במאבק נגד האלימות והפשיעה בחברה הערבית. כך מסר הבוקר העיתון “אל אתיחאד” היוצא לאור בחיפה.

אלפים בהלוויה של האחים אחמד וחליל מנאע שנערכה אמש במג’ד אל-כרום (צילום: אל אתיחאד)

יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש), אמר בהלוויה כי “הדם זורם ברחובות למרות שכולם כבר יודעים מה הפתרון למגפת הפשיעה: מבצע איסוף נשק, מלחמה בארגוני הפשע, ותוכניות חינוך”. הוא הוסיף כי “הפשע הוא לא גזירת גורל. אפשר להחזיר את הביטחון לרחובות ולחיות בחברה ללא נשק – זה רק עניין של החלטה”.

כמו כן, בשעות הבוקר והצהריים השביתה שהוכרזה על ידי ועדת המעקב של האזרחים הערבים הייתה מלאה. משמרות מחאה נערכו בערים ובכפרים בגליל ובמשולש ובשעה 16:30 צפויה הפגנה גדולה במג’ד אל-כרום. השביתה הוכרזה במחאה על אוזלת היד של המשטרה כלפי האלימות בחברה הערבית ובעקבות הרצח הכפול במג’ד אל-כרום. בתגובה לצעדי המחאה, השר לביטחון פנים גלעד ארדן הודיע כי ייפגש עם נציגי הרשימה המשותפת ביום ראשון, ובנוסף יכנס מחר דיון חירום בהשתתפות הדרג הפיקודי במשטרה. בעקבות השביתה הודיעו חברי הרשימה המשותפת כי ייעדרו מהשבעת הכנסת שתיערך היום  .ח”כ עודה מסר “בחודש האחרון קברנו 14 נרצחים שהותירו אחריהם 31 יתומים! מאז שנת 2000 קברנו 1385 נרצחים ו- 3190 יתומים! אנחנו חייבים להיות מאוחדים מחר כדי לשרוד יחדיו. עלינו להתחיל לממש צעדים גדולים אשר מכריחים את הממסד לסיים את תופעת הנשק והכנופיות. כולנו מאוחדים – כולנו יכולים”.

על כך הוסיפה ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת) במאמר דעה שפורסם באתר “מאקו”: “אנחנו – חברי הכנסת הערבים – עובדים על הנושא הזה ללא לאות כבר שנים. דרשנו הקמה של ועדת משנה בנושא, ועקבנו יחד עם מבקר המדינה אחר ההתנהלות הכושלת של המשטרה בהתמודדות עם הנשק הלא חוקי. אנחנו מקדמים כל העת עבודה חברתית בציבור הערבי להוקעת הפשיעה. בכנסת ה-21 אף החתמנו 65 חברי כנסת על דרישה להשקת תוכנית לאומית. יש לנו דרישות ברורות: תוכנית לאומית למיגור הפשיעה, בהחלטת ממשלה מתוקצבת, על בסיס תוכנית ועדת המעקב, טיפול בארגוני הפשיעה שמשתוללים ותוכנית לאיסוף נשק בלתי חוקי.”

“היום הציבור הערבי שובת ויוצא להפגין. גם אנחנו, חברי הכנסת מהרשימה המשותפת, נשבות היום. בזמן שתיערך ההשבעה החגיגית של הכנסת ה-22, חברי הכנסת המייצגים 20 אחוז מאזרחי ישראל ייעדרו. אנחנו לא יכולים להשתתף באירועים חגיגיים בזמן שהעם שלנו מדמם. אנחנו לא יכולים להמשיך בעניינים כרגיל בזמן שהממשלה לא מונעת את הרג הצעירים”, הדגישה.

לטור שפרסמה הבוקר ח”כ עאידה תומא-סלימאן באתר מאקו:

https://www.mako.co.il/video-blogs-specials/Article-f09a03dc2309d61027.htm