restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

שביתה בעקבות סגירת ‘חיפה כימיקלים’; ח”כ חנין: להעביר את המפעל לידי העובדים

3 באוגוסט 2017

יממה של הפגנות פועלים נגד סגירת מפעלים במפרץ חיפה וננגב. עובדי “חיפה כימיקלים” הפגינו בבוקר ובצהריים במפעלי החברה במפרץ חיפה ובמישור רותם, ועובדי אמיליה הפגינו בירוחם.

יצוין שהנהלת חברת “חיפה כימיקלים” הודיעה הבוקר (רביעי) על סגירת החברה, ועל פיטורי כלל עובדיה בצפון ובדרום. זאת, לאחר שאתמול הודיעה על סגירת המפעל בצפון. “בצר לנו, לאחר מאמצים כבירים, הגענו לנקודה שבה לא נוכל להחזיק את פעילות החברה בישראל”, כתב בעלי החברה המופרטת, בעל ההון האמריקאי ג’ולס טראמפ, במכתב אותו הפנה לראש הממשלה בנימין נתניהו. “למיטב הבנתנו, לא נקבל אישור לחזור לפעילות בעתיד הקרוב ולכן אין לנו ברירה אלא לסגור את החברה לאלתר”.

chemicals

עובדי ‘חיפה כימיקלים’ חוסמים את רחוב קלפן, במארס האחרון, נגד סגירת המפעל (צילום: ועד עובדים)

 

יו”ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע בצהריים כי ישבית את דרום הארץ ביום שלישי הקרוב אם לא יימצא פתרון בסוגיית “חיפה כימיקלים”. לדבריו, יתקיימו שביתות סולידריות נוספות ברחבי הארץ.

חבר הכנסת דב חנין (חד”ש – הרשימה המשותפת) מסר בתגובה לסגירה הצפויה: “הנהלת ‘חיפה כימיקלים עושה שימוש שערורייתי בעובדיה. החברה יודעת מזה ארבע שנים שיש למצוא חלופה לאספקת האמוניה, אך בניגוד למפעלים שדאגו לכך בעלי המפעל בחרה להפוך את הפועלים לבני ערובה בקרב שאיפשר להם להמשיך לזהם ולסכן את בריאות העובדים”. עוד וקרא ח”כ חנין להפקיע את מפעלי החברה בדרום ובצפון מידי בעליו האמריקאים ולהעבירם לבעלותם השיתופית של העובדים. כמו כן, פנה ח”כ חנין ליו”ר ועדת הכספים כדי לקיים ישיבה דחופה של הוועדה כדי למנוע את הפיטורים.

יצוין שוועד העובדים במפעל הצפוני המאוגד לכוח לעובדים אמר בתגובה למכתבו של טראמפ כי “הודעת ההנהלה היא שלב נוסף במשחק הציני שמנהלת ההנהלה. אתמול נמנעה ההנהלה מהודעה על סגירה מסיבה אחת בלבד: ציפייה שאלפי העובדים החרדים לפרנסתם ינהלו עבור את המאבק עבור שורת רווח גבוהה יותר. מפעל חיפה כימיקלים הוא מפעל רווחי. רק תאוות בצע הובילה למשבר הנוכחי”.

במקביל, חסמו הבוקר עשרות מעובדי מפעל “אמיליה קוסמטיקס”, צומת מרכזי בעיר ירוחם. זאת, במחאה על החלטת ההנהלה להשבית את עבודת המפעל ולשלוח את העובדים הביתה ללא שכר. העובדים, שחוששים כי השבתת המפעל היא צעד מקדים לפני פיטורים וסגירה, הניפו שלטים וקראו “תנו להתפרנס בזכות ובכבוד”. מהלך השבתת המפעל נעשה בעקבות סכסוך עבודה שעליו הכריזה ההסתדרות על רקע משא ומתן להסכם קיבוצי חדש בחברה.