restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

שוב פיטורים על רקע גזעני בקניון שבעת הכוכבים – פוטרה מ”הום סנטר” כי דיברה ערבית

26 ביולי 2010

רנין ג’אבר, קופאית בסניף של “הום סנטר” בהרצליה, פוטרה לאחר ששוחחה עם חברותיה לעבודה בערבית – כך חשף השבוע האתר “פאנט” בשפה הערבית. “זו גזענות. מדוע אסור לי לדבר בערבית עם עובדות ערביות אחרות בזממנו הפנוי?” אומרת ג’אבר. ב”הום סנטר” מודים כי הם העירו לה על שיחותיה בערבית, אך טוענים כי היא פוטרה מסיבות אחרות.

לפני כשנתיים התקבלה ג’אבר, בת 22 מטייבה, לעבודה כקופאית בסניף של “הום סנטר” בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה. הסניף עובד גם בשבתות ומועסקים בו עובדים ערבים רבים המפעילים אותו בשבת. עד לאחרונה היו מנהליה של ג’אבר מרוצים מתפקודה, אלא שלאחרונה הבחינה אחת המנהלות כי ג’אבר משוחחת עם חברותיה הערביות בשפה הערבית.

“היא הזמינה אותי למשרד ודרשה שאפסיק לדבר בערבית. אמרתי לה שאני מדברת בערבית בזמני הפנוי עם עובדות ערביות ולא עם הלקוחות, וזה מותר כי גם ערבית היא שפה רשמית. היא אמרה שזה לא מעניין אותה ודרשה שאפסיק. אמרתי לה שזו גזענות”. סיפרה ג’אבר.

בימים האחרונים קיבלה רנין מכתב פיטורים ממעסיקיה בהום סנטר. “זו אפליה בוטה. פיטרו אתי על רקע גזעני כי העזתי לדבר עם חברותיי הערביות בערבית. לא ייתכן שהייתי עובדת טובה ומסורה ומפטרים אותי בגלל שדיברתי בערבית”, אומרת ג’אבר. היא פנתה ג’אבר לעו”ד תאופיק טיבי, וזה שלח מכתב להנהלת “הום סנטר” ובו טען כי מרשתו פוטרה על רקע גזעני ודרש לפצותה. “מניעי הפיטורין נגועים בגזענות ברובד הכי פוגעני והכי בוטה,” כתב עו”ד טיבי ודרש לפצותה ב-80 אלף שקל. בה בעת, החליט אתר האינטרנט בשפה הערבית “פאנט” ללוות את ג’אבר במאבקה.

יצויין שלפני שנתיים פוטרו כמה צעירים תושבי טייבה, בחנות “קרוקר”, שבקניון שבעת הכוכבים בגלל לאומיותם. את המאבק בפיטורים הוביל אז חבר מק”י מתל-אביב שאף הוא הועסק ברשת.

על המאבק נגד הגזענות ב”קרוקר”