restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

שכר המנהלים הוכפל ב-15 השנים האחרונות

15 בדצמבר 2010

מחקר שערכה מיטל גראם מחטיבת המחקר של בנק ישראל (להורדה בקובץ פי.די.אף) בדק מהם הגורמים שהשפיעו על התפתחות שכר המנכ”לים בחברות ציבוריות הנסחרות בבורסה בת”א ב-15 השנים האחרונות. מהמחקר עולה כי השכר הממוצע למנכ”ל גדל ריאלית משנת 1995 לשנת 2009 ב-104% והגיע ל-2.5 מיליון שקל. נמצא שהחברות אשר למנכ”ליהן מוענק השכר הגבוה ביותר הן הבנקים, חברות הביטוח והחברות המספקות שירותים פיננסיים. כן נמצא כי בחברות גדולות יותר המנכ”ל מקבל שכר גבוה יותר.

הממצא המרכזי של המחקר הוא ששכר המנכ”לים מושפע חיובית מגודל החברה ומביצועיה – שיעור הרווח. יחד עם זאת מתברר כי רגישות השכר לביצועים פוחתת עם השנים, עד כדי כך שבחמש השנים האחרונות לא היה ניתן להסביר את שכר המנכ”ל על ידי ביצועי החברות.

עוד עולה מהמחקר, כי בבחינת ההבדלים בהשפעות של גורמים שונים על שכר המנכ”לים על פני מחזורי העסקים נמצא שרגישות השכר לביצועים גבוהה יותר דווקא בשנות שפל. עוד נמצא כי המנכ”ל לא מתוגמל על ביצועי החברה בטווח הארוך, אלא רק על ביצועיה בטווח הקצר – עד שנתיים.

למחקר המלא