restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

שלב חדש בדיכוי המחאה בשייח’ ג’ראח: המשטרה החלה לעצור פעילים בבתיהם

27 במרץ 2010

משטרת ישראל עצרה את מיכאל סוסברי, אחד מהפעילים המרכזיים במאבק שייח ג’ראח, כאשר הוא שוהה בבית הוריו בליל שבת. סוסברי שוחרר לקראת חצות בערבות, ויובא בפני שופט הערב, מוצ”ש. הוא מואשם ב”הפרת הסדר הציבורי”. יעו”ד לאה צמל, המלווה את המפגינים, הגיעה לתחנת המשטרה ושם נאמר לה שהוא מעוכב בחשד להתפרעות. “שאלתי אם הם לא מצאו זמן אחר חוץ משישי בערב, מה כל כך בער להם?”, סיפרה צמל.

האגודה לזכויות האזרח פירסמה הודעה ובה גינתה את מעצרו של סולסברי: “המעצר החריג מהווה הסלמה מדאיגה בניסיונותיה של המשטרה לדכא את חופש המחאה בשייח ג’ראח.מ שמרות המחאה בשייח ג’ראח מתקיימות כחוק, כפי שבתי המשפט כבר פסקו פעם אחר פעם. כפי שלא הייתה עילה לפיזור משמרות המחאה בכוח ולמעצרי שווא קודמים על ידי כוחות משטרת מחוז ירושלים, כך לא הייתה כל סיבה לעצור את מר סוסברי בביתו בליל שבת. תפקיד המשטרה הוא להגן על המבקשים למחות ולשמור על חופש הביטוי. בפועל, בכל הנוגע למחאה בשייח ג’ראח, משטרת ירושלים נכשלת פעם אחר פעם במילוי משימותיה כחוק. מעצרו של מר סולסברי קובע רף חמור נוסף בהתדרדרות זו בתפקוד המשטרה ובמעילתה בתפקידה”.

סולסברי, בשנות ה-20 לחייו, הוא מהפעילים המרכזיים במחאה הנמשכת זה למעלה מחצי שנה נגד פינוי המשפחות הפלסטיניות מבתיהן וכניסת משפחות מתנחלים. המפגינים מחו ביום שישי מול מלון שפרד על תוכניות הבנייה שמיועדות להפוך את המלון להתנחלות נוספת בשכונה. עד היום נעצרו כמאה פעילי שלום, ביניהם פעילי חד”ש ומק”י, במהלך ההפגנות בשיח ג’ראח – רובם שוחררו על ידי שופטים שמתחו ביקורת קשה על התנהלות המשטרה.

ביום שבת (ה-27 במרץ) בשעה 20:30 יובא סולסברי להארכת מעצר בבית משפט השלום במגרש הרוסים בי-ם. עשרות פעילים צפויים להגיע ולהפגין מול בית המשפט.

ח”כ דב חנין בשייח ג’ראח: נתניהו עושה הכל למנוע הסדר של שתי מדינות לשני עמים
עוד על המאבק בשייח ג’ראח