restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

שלוש הפגנות נערכו נגד ממשלת הימין במוצ”ש בתל-אביב; הגדולה – נגד חוק הלאום הגזעני

16 ביולי 2018

 

 

שלוש הפגנות נגד ממשלת הימין נערכו אמש (מוצ”ש בתל-אביב): נגד חוק הלאום הגזעני, נגד שחיתות ראש הממשלה בנימין נתניהו והשלטון ונגד החרגת הלהט”בים מחוק הפונדקאות.

הגדולה בין המחאות שנערכו אתמול הייתה ההפגנה נגד חוק הלאום – שבין מארגניה נמנים בין היתר תנועת חד”ש-מק”י, עומדים ביחד, שלום עכשיו, מרצ, התנועה הרפורמית, צעירי מפלגת העבודה, עומדים ביחד, האגודה לזכויות האזרח, פורום דו-קיום בנגב, אגודת יהודי אתיופיה ומרכז מוסווא – החלה בהתכנסות בכיכר רבין. משם צעדו המשתתפים לאורך אבן גבירול עד להצטלבות קפלן-דיזינגוף, שם חברו אליהם רבים ממשתתפי ההפגנה נגד חוק הפונדקאות. המפגינים המשיכו לכיוון הדיזינגוף סנטר, שם הצטרפו גם המפגינים נגד השחיתות שצעדו מכיכר הבימה. ליד דיזנגוף סנטר הוקמה במה עליה עלו הדוברים שהוזמנו לשאת דברים בחלקה השני של ההפגנה בה לקחו חלק אלפים רבים.

לאורך כל הדרך קראו המפגינים “יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים”, “שוויון זכויות ולא פחות”, “אין הבדל בין דם לדם – כי כולנו בני אדם” וקריאות נגד חוק הלאום וממשלת הימין והעומד בראשה. בין המפגינים כל חברי הכנסת מסיעת חד”ש ברשימה המשותפת: איימן עודה, עאידה תומא-סלימאן, דב חנין ויוסף ג’בארין; חברי כנסת מסיעת מרצ: תמר זנדברג, אילן גלאון, מיכל רוזין ומוסי רז ורק חבר כנסת אחד מהמחנה הציוני, יוסי יונה.

יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ עודה, אמר למתכנסים בהתייחס כי “חוק הלאום הוא חוק שכל כולו תקיעת אצבע בעיניהם של חמישית מהאזרחים, סכסוך ופילוג מכוון כדי להרוויח עוד קצת הון פוליטי לעריצות נתניהו. בממשלה שאיבדה כל בושה, שמפחדת מהצל של עצמה, הרוב דורס את המיעוט, החקיקה גזענית, והמרחב הדמוקרטי באיום מתמיד. אבל אף חוק גזעני לא יעלים אותנו. אנחנו נישאר במולדתנו. נישאר כאן שני עמים וניאבק למען זכויות לכולם ושוויון לכולם”.

ח”כ חנין אמר בעצרת “הרוגים בעזה, פצועים בשדרות, ובמה עוסק ראש הממשלה? לא בניסיון להגיע להסדר מדיני, ולהבטיח שקט לתושבי הדרום, אלא בניסיון להעביר חוק יסוד גזעני, מסית ומפלג. באתי להפגין נגד ממשלה שאין לה תשובות, הבוחרת לכסות על כך באמצעות מתקפות על אזרחיה שלה ועל המרחב הדמוקרטי”.

יו”ר סיעת חד”ש בנעמת, מייסם ג’לג’ולי, תקפה את הממשלה, שמשתמשת בחוק הלאום כדרך מילוט מהתעסקות בבעיות החברתיות האמיתיות שמעסיקות את האנשים בישראל. “אין לממשלה הזו פתרונות לקשישים ולנכים. אין לממשלה הזו פתרון למשבר הדיור. אין לממשלה הזו פתרונות עבור השכר הנמוך של העובדות הסוציאליות, של המורות, של האחיות. אז מהם עושים? מחפשים לייצר הסלמה”. ג’לג’ולי הוסיפה שהפגיעה במעמדה של השפה הערבית מהווה גם פגיעה ביהודים מארצות ערב, שזוהי שפת אמם.

מנכ”לית שלום עכשיו, שקד מורג, הבהירה כי לא מדובר בחוק לאום, אלא בחוק לאומנות, “המבקש לשנות את חוקי המשחק ולייצר כאן דמוקרטיה ליהודים בלבד, ליהודים מהסוג שממשלת הימין רוצה לראות כאן – סרבני שלום, שונאי ערבים, מדירי נשים, מגרשי זרים ורודפי להט”בים. ממשלת ימין קיצוני שאינה מייצגת את האזרחים שלה, שאדישה לסבלם של הילדים בדרום שרצים למרחבים המוגנים, היא אותה ממשלה שמסיתה כנגד כל מי שאינו מיישר קו עם האידיאולוגיה הגזענית והמסוכנת שלה”.

חן אריאלי, מנכ”לית אגודת הלהט”ב, קראה למשתתפים להבין שמדובר במתקפה על הבית, והיא נוגעת לכל הציבור בישראל. “המשטר הנוכחי לא סופר אותנו – לא רוצה את הלהט”בים, לא רוצה את הערבים, לא רוצה אתיופים, לא רוצה דמוקרטיה. זו מתקפה על הערכים הדמוקרטיים, שמאפשרים לנו לחיות את חיינו בתור מי שאנחנו. זה מאבק על המדינה שלנו”.

ראונק נאטור, מנכ”לית שותפה של עמותת סיכוי אמרה שמטרת ההפגנה היא לומר לממשלה ש”שום חקיקה לא תהפוך את המקום הזה למולדת הבלעדית של היהודים. החוק הזה, כמו שורת חוקים גזעניים נוספים, נועד לעצב שיח של הפרדה, שנאה ושיסוי. שיח שמטרתו לגרום לנו להאמין שהאויב הוא אנחנו, כאשר האויב האמיתי הוא הכיבוש”.

מנכ״ל התנועה הרפורמית, הרב גלעד קריב, כינה את חוק הלאום “בזוי”. ״החשבון האמיתי שלנו הוא עם אותם נבחרי ציבור – היודעים בסתר לבם עד כמה יזהם חוק הלאום את ספר החוקים הישראלי – ובכל זאת שותקים”, אמר. “אנחנו אומרים להם הערב הזה – אל תשחקו את משחק הפוקר הפוליטי שלכם לקראת הבחירות, על חשבון דמותה הערכית של החברה הישראלית ועל חשבון התקווה לטפח כאן חברה סובלנית, מכילה ונדיבה”.