restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

נדחתה פשרה שהציע העליון במשפט בכרי

7 במרץ 2011

במאי הסרט “ג’נין ג’נין”, מוחמד בכרי, וחיילי המילואים שתבעו אותו, סירבו ביום שני, ה-7 במרץ, להצעת הפשרה של בית המשפט העליון. בדיון הוצע כי בכרי יתנצל ויכריז כי הסרט “אינו תיעודי” ואילו החיילים יוותרו על תביעתם הכספית. מול בית המשפט העליון התקיימה הפגנת סולידריות עם הבמאי.

באחרונה פורסמה העצומה המקוונת “די לרדיפה והפוליטית של הבמאי והשחקן מוחמד בכרי”. על עצומה חתמו כ-1500 ערבים ויהודים, ביניהם ח”כ עפו אגבריה (חד”ש); הסופר ומזכיר חד”ש לשעבר, עודה בשאראת; וחבר מועצת העיר עכו, אחמד עודה. בעצומה נכתב: “ימים עכורים אלה, בהם מסלים מדי יום ביומו מפלס הגזענות נגד האזרחים הערביים, בעידן של פסקי הלכה גזעניים, של עיגון הגזענות בחוק וניסיונות בלתי נלאים לסתימת פיות, ובצל הרדיפות הפוליטיות נגד נבחרי ציבור ערביים – בימים אלה באה התביעה נגד האמן מוחמד בכרי וממחישה לציבור הנאור מקרב שני העמים כי ישראל הרת אפרטהייד.

ו”התביעה נגד השחקן והבמאי הבינלאומי באה על לא עוול בכפו, מלבד נאמנותו לאמנותו ולאנושיות, והגנתו על העשוקים והמדוכאים, וכי הוא העמיד מראה שחשפה את פניו הכעורות של הכיבוש ושל המלחמה, דבר שליבה נגדו את אש הגזענות והשנאה. צודקת תהייתו של מוחמד בכרי: השתתפתי בסרטים על שואת הארמנים, על הפשעים נגד הכורדים ועל קורבנות הנאציזם הנפשע ואיש לא תבע אותי. מדוע תובעים אותי על סרט בו צילמתי את פשעי הכיבוש בג’נין? ברור לנו מה ומי עומד מאחר אותם חיילים שתבעו את בכרי – חיילים שהיא אינו מכיר, שלא הופיעו ולא הוזכרו כלל בסרט. ברור כי מטרתם היא מחיקת המצפון האנושי, הטלת מצור על הכוחות המתקדמים, הכרזת מלחמה על התרבות ההומאנית וחניקת הנרטיב הפלסטיני שמפר את מנוחת הכיבוש. זהו ניסיון מכוער להפוך את האמת – האמת של הכיבוש הברברי – למונופול.

“אנו קוראים בזאת לכל היוצרים ואנשי הרוח המתקדמים והנאורים בחברה הישראלית, לצאת כנגד רדיפה זו, ולהציל את שארית הדמוקרטיה וחופש היצירה והביטוי בארץ זו. החתומים מטה רואים בחומרה רבה את מצב הדברים הזה; היום רודפים את מוחמד בכרי, מחר אותך. זה הזמן להרים קול ברור, ולהצטרף למאבק”.

לעמוד העצומה