restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

שריפות רבות ברחבי הארץ; ח”כ עודה: לתושבי ערערה מגיעים הפיצויים שקיבלו תושבי חיפה

18 ביולי 2019

על רקע מזג האוויר השרבי והטמפרטורות הגבוהות במיוחד, פרצו אתמול (רביעי) ובמשך כל היום, מספר רב של שריפות ברחבי הארץ. שבעה אנשים נפגעו קל משאיפת עשן בכמה מוקדים, 15 בתים נפגעו מהאש וכמה כלי רכב נשרפו. מאות תושבים פונו מבתיהם, בין היתר באור יהודה ובאזור ואדי עארה. גם בחיפה ובירושלים פרצו שריפות גדולות.

בשריפה שפרצה בצהריים סמוך לשכונת רמת פנקס באור יהודה, גבר בן 64 נפגע משאיפת עשן. המשטרה מסרה כי חמישה בתים עלו באש ותושבי מערב העיר פונו מבתיהם. אחרי כמה שעות השיגו צוותי הכיבוי שליטה על האש.

באזור המושבים אדרת ורוגלית שמדרום לבית שמש השתוללו להבות במשך כתשע שעות. תושבי המושבים פונו מבתיהם והורשו לחזור רק בשעות הערב, כאשר צוותי הכיבוי הצליחו להשתלט על השריפה. בוואדי עארה כ-40 צוותי כיבוי, ובהם שני צוותים פלסטינים ובסיוע שלושה מטוסים, פעלו להשיג שליטה על האש ביישובים ערערה, ברטעה וקציר. עד שהצליחו להשיג שליטה על האש, פינתה המשטרה כ-200 בתים בערערה, כ-120 בתים בברטעה ובקציר. בערערה נשרפו כליל ארבעה בתים ושני אנשים נפגעו קל משאיפת עשן. על כך נמסר הבוקר בעיתון “אל אתיחאד”.

בעקבות השרפות מסר ח”כ איימן עודה (חד”ש) ש”גם לתושבי ערערה מגיעים הפיצויים שקיבלו בזמנו תושבי חיפה”. עודה יחד עם ראש מועצת ערה וערערה ויו”ר הוועד הארצי של ראשי ראשויות ערביות מודר יונס, וח”כ יוסף ג’בארין (חד”ש) סיירו בוואדי עארה. הם פנו לשר האוצר, משה כחלון, בדרישה שמשרד האוצר יפצה את תושבי ערערה שבתיהם נפגעו בגל השריפות שפרצו בגל האחרון של החום. “נמשיך לעקוב עד לפיצוי כל הנפגעים. על המדינה לקחת אחריות ולפצות את אזרחיה על הנזק שנגרם על-ידי שריפות שנגרמות משינויי האקלים”, מסר ח”כ עודה.

ח”כ ג’בארין הוסיף “בעקבות גל השריפות שפרץ היום ברחבי הארץ, ובמיוחד באזור ואדי עארה, הייתי בקשר עם ראשי הרשויות המקומיות באזור כדי לעקוב מקרוב אחרי צורכי התושבים, ופניתי גם להנהגת המשטרה ולשירותי הכבאות כדי להתעדכן בהתפתחויות. נמשיך לעקוב מקרוב אחרי כל התפתחות בעניין, ובתיאום מלא עם ראשי הרשויות המקומיות באזור, למען ביטחונם של כל התושבים”.