restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

תמה ההצגה הגדולה בגלזגו: ארגוני הסביבה הביעו אכזבה מסיכומי ועידת האקלים

17 בנובמבר 2021

ארגוני הסביבה הביעו השבוע אכזבה מסיכומי ועידת האקלים בגלזגו. זאת, בתום כשבועיים של דיונים מרתוניים, נאומים של עשרות מנהיגים והפצת שלוש טיוטות סיכומים שונות. הם ציינו כי “המרכיבים המרכזיים אותם ביקשו פעילי הסביבה מכל העולם לכלול בהסכם – נותרו בחוץ”.

ג’ניפר מורגן, מנכ”לית גרינפיס הבינלאומי, מסרה: “זהו הסכם חלש, שמצליח להשאיר את היעד של 1.5 מעלות בחיים – אבל לא יותר מזה; בעוד שההסכם מזהה ומבסס את הצורך בקיצוץ עמוק בפליטות גזי החממה במהלך העשור הזה, יישום ההבטחות הללו נדחה לעשור הבא”. לדבריה, “אנו צריכים להמשיך ולהילחם להשגת המטרה ולמתן פיצוי הולם למדינות המתפתחות”. “נשיא ארה”ב ג’ו ביידן היה צריך לשלוח איתות לצוות שלו בגלזגו ולהבהיר כי לא נכון לחסום את הפיצוי למדינות מתפתחות, המאוימות כתוצאה מעלייה מהירה בטמפרטורות, בגין אובדן הכנסות ונזק כלכלי, חברתי וסביבתי”, הדגישה.

שרה שו מידידי כדור הארץ הוסיפה: “המדינות העשירות, ובהן בריטניה שנציגה ניהל את הפסגה, הטילו את כובד המשקל של הצלת כדור הארץ על המדינות העניות.”

יצוין שנשיא ועידת האקלים, הבריטי אלוק שארמה, התנצל “באופן עמוק ביותר” על האופן שבו השיחות הובילו, למעשה, להסכם נטול שיניים אופרטיביות. במסיבת העיתונאים, בעת ההכרזה על ההסכם, אמר בקול נשבר ובעיניים דומעות, כי הוא מבין לליבם של פעילי הסביבה על כך שבהסכם לא באו לידי ביטוי דרישותיהם המרכזיות. “אני מתנצל בפני כל הנציגים בכנס על איך שהתהליך התקיים ומבין את גודל האכזבה, אבל אני חושב שחשוב לשמר מסגרת זו”, אמר.

“זה לא סוד שוועידת האקלים בגלזגו היא כישלון. זה אמור להיות ברור שאי אפשר לפתור משבר באותן שיטות שהביאו אותנו אליו מלכתחילה. עוד ועוד אנשים מתחילים להבין זאת. רבים שואלים את עצמם: מה עוד נדרש כדי שמקבלי ההחלטות יתעוררו?” – אמרה פעילת הסביבה השבדית הצעירה גרטה טונברג בהפגנה שנערכה בגלזגו. “אבל בואו נהיה ברורים: הם כבר ערים. הם יודעים בדיוק מה הם עושים. הם יודעים בדיוק אילו ערכים שלא יסולאו בפז הם מעלים קורבן. שבועיים של חגיגת עסקים כרגיל ו-בלה-בלה-בלה. קולם של האנשים שהכי מושפעים ממשבר האקלים, לא נשמע בוועידת האקלים בגלזגו”, סיכמה.