restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

תערוכה בגדה השמאלית: סיפור המסע המפרך שעוברים חולים מעזה

5 במאי 2010

ביום שישי, ה-7 במאי, תיפתח בגדה השמאלית בתל-אביב התעורכה “דרך חתחתים”, של המאייר מורן ברק. התערוכה, בשיתוף עמותת רופאים לזכויות אדם, ממחישה את הקשיים בצאתם של חולים מעזה לטיפול רפואי, ובבסיס חוברת המתארת באיורים את מסעם המפרך של החולים. איוריו של מורן ברק מנסים להמחיש את מצבם של בני אדם שזכותם לבריאות נפגעת מדי יום בסבך הבירוקרטיה של הכיבוש.

ברק הוא מאייר לעיתונות, לאנימציה ולספרי ילדים, ומרצה במכון “אבני” ובמכינה הבינתחומית לעיצוב ואדריכלות. ספר הילדים שלו, “המלך גוגול”, יצא לאחרונה בהוצאת כתר. לקראת פתיחת התערוכה מסר ברק: “תהליך יציאת חולים מעזה רצוף קשיים וחסמים, אותם קשה לעיתים להמחיש במילים. בחרתי להתמודד עם האתגר, לא על ידי ריאליזם צילומי, שנדמה שהאפקטיביות שלו הולכת ופוחתת ככל שעולה השכיחות של הדימויים המצולמים של הכיבוש בתרבות הישראלית, אלא בשפה מקוטעת ושבורה שמדגישה את המציאות הפנטסטית שהיא מנת חלקם של חולים רבים. אני מקווה שהמצוקה העולה מן האיורים לא רק תספק מידע על המציאות איתה מתמודדים החולים, אלא גם תיצור הזדהות בקרב הקוראים והצופים”.

התערוכה תיפתח ביום שישי, ה-7 במאי, בשעה 12:00, בגדה השמאלית, אחד העם 70 תל אביב. באירוע ישא דברים יו”ר עמותת “רופאים לזכויות אדם”, פרופ’ צבי בנטואיץ.