restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

תקיפת ח”כ כסיף בידי שוטרים בשייח’ ג’ראח: חשד לשיבוש הליכי חקירה והפעלת כוח לא מידתית

27 באפריל 2022

לפני ארבעה חודשים החליטה הפרקליטות לסגור את התיק נגד ארבעת השוטרים החשודים בתקיפת חבר הכנסת עופר כסיף (חד”ש – הרשימה המשותפת) באפריל שעבר, בהפגנה נגד הכיבוש בשכונת שייח’ ג’ראח. אך מתמלילי חקירות ועדויות שוטרים שונים במחלקה לחקירות שוטרים (מח”ש, שהתפרסמו אמש (שלישי) בחדשות כאן 11, מתגלה חשד לשיבוש הליכי חקירה, להפעלת כוח לא מידתית ולרישום דוחות כוזבים.

הפרקליטות קבעה כי לא ניתן להוכיח שהשוטר א.ש, החשוד המרכזי, היה מודע לכך שמדובר בחבר כנסת וכי הכוח שהפעיל כלפי כסיף, היה סביר. אלא שעדות של קצין משטרה שצפה במתרחש מעלה סימני שאלה על כך. חוקר שאל: “האם השימוש בכוח כלפי חבר הכנסת היה מידתי בעינך?”. ס’, קצין יס”מ שהיה עד לאירוע השיב: “לא יודע כי לא ראיתי את ההתרחשות שהייתה לפני. אני חושב ששלושה על אחד זה כבר לא סביר”. בשלב הזה החוקרים הציגו ל-ס’ סרטון ממצלמת הגוף שלו. חוקר: “האם השימוש בכוח שאנחנו רואים בסרטון עומד בהגדרה של שימוש בכוח סביר?”. הקצין ס’: “חד משמעית לא… לפי מה שאני רואה בסרטון השימוש בכוח היה יותר מדי”.

מח”ש, שסגרה את התיק הפלילי, החליטה ששני שוטרים שמנעו מכסיף לעזוב את המקום, כשכבר ידעו שמדובר בח”כ, יועמדו לדין משמעתי. כך ניסה אחד השוטרים לתרץ: חוקר: “אני שומע אותך ממשיך לצעוק ולהגיד ברקע שחבר הכנסת עצור”. שוטר: “אני אמרתי ‘עצוב’, שזה עצוב שחבר כנסת עצוב”. עוה”ד דניאל חקלאי, פרקליטו של כסיף, הבהיר: “זה נשמע כמו אותה אמירת ‘שלופים’. לנו אין ספק שהוא אמר שהוא עצור וזאת בניגוד לסמכותם של שוטרים. לנו זה נראה תמוה חלק מהאמירות המופרכות של השוטרים”.

א.א, שוטרת נוספת במקום כתבה בדו”ח כי כסיף בעט תחילה בפניו של השוטר א.ש, אבל ככל שהיא נדרשת להסביר לחוקרי מח”ש – היא הולכת ומסתבכת. חוקרת: “ראית את עופר נותן בעיטה לעבר הפנים של השוטר?”. השוטרת א.א: “לא. אמרתי לך שראיתי את הרגל שלו עולה לכיוון פלג גוף עליון של השוטר”. חוקרת: “אני אומרת לך שיש הבדל בין בעיטה לעבר הפנים כפי שכתבת בדוח הפעולה שלך לבין הנפת רגל לעבר פלג גוף עליון”. השוטרת א.א: “מבחינתי זה אותו הדבר… פלג גוף עליון זה כל החלק מהמותן עד קצה הראש”

חוקרת שאלה: “למה בדו”ח הפעולה כתבת שעופר נותן בעיטה ועכשיו את מתארת סיטואציה של הנפת רגל שייתכן שקרתה שלא במכוון?”. השוטרת א.א: “הנפת רגל זו בעיטה, הנפת הרגל הייתה לעבר פלג גוף עליון”. החוקרת: “את מבינה את הבעייתיות של כתיבת דו”ח פעולה לא נכון?”. השוטרת א.א השיבה: “זה דו”ח פעולה נכון. יש לי בעיה שאני לא מסבירה את עצמי כמו שצריך ולהבא אני אדע שאני צריכה להסביר את עצמי במדויק”.

עוד מתברר כי שוטרת נוספת, י.מ, בעטה בחבר הכנסת כסיף, בשעה שכבר היה שכוב על הקרקע. גם זה נעלם לגמרי מדו”ח הפעולה שכתבה. השוטרת י.מ: “אני שוב רוצה לציין שלא נגעתי באותו חשוד, לא דיברתי איתו ולא יצרתי איתו קשר עין”. חוקרת: “אז למה את חושבת שאת נמצאת בחקירה במח”ש?”. השוטרת י.מ: “אני לא נגעתי בו… ולא נתתי לו מכה כלשהי”. חוקרת: “אני אומרת לך שאת לא רק נגעת בו אלא אפילו נתת לו בעיטה כשחבר הכנסת עופר כסיף שכב על הרצפה? מה יש לך לומר על כך?”. השוטרת י.מ: “יש מצב שהרגל שלי נגעה בו אבל לא נתתי לו בעיטה במובן של להרביץ לאותו חשוד”.

ואז החוקרת הציגה לשוטרת סרטון מאחת ממצלמות הגוף. השוטרת י.מ: “נכנסתי לאותה סיטואציה שאותו חשוד קיבל ממני הדף של הרגל… הרגל שלי נגעה בו כדי שהוא יפסיק להשתולל”. החוקרת: “את מנסה לעדן את הסיטואציה… את בעטת בו?”. השוטרת י.מ: “…בשבילי זו לא הייתה בעיטה, לא התייחסתי לזה כמו בעיטה אלא רק הדפתי את אותו חשוד עם הרגל שלי”. לדברי עו”ד חקלאי: “באופן מדהים אחת השוטרות בכלל לא התייחסה למגע בינה לבין ח”כ כסיף בדוח הפעולה הכוזב. לאחר מכן התברר לחוקרי מח”ש שהיא בעטה בח”כ כסיף. כלומר רשמה דוח כוזב ואחר כך ניסתה להתחמק. אין ספק שהחקירה שלה מבישה. מכלול של כזבים”.

יצוין שח”כ כסיף הגיש בימים האחרונים ערר על ההחלטה לסגור את התיק הפלילי נגד השוטרים. “ברור לכל מי שראה הסרטונים ומי שנכח יודע שהוכיתי ללא שום סיבה או הצדקה. למרות זאת מח”ש החליטה לסגור את התיק. העניין הוא גם עקרוני כי במקרה שלי מדובר בח”כ, אבל יש עשרות אזרחים שסבלו מאלימות ומח”ש סגרה את התיק. לכן הערר הזה חשוב מאוד”, הוא מסר.

הכתבה המלאה ששודרה אמש בערוץ 11: