restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

בעת פגישת נתניהו וטראמפ – כנס על הכיבוש בכנסת

16 בפברואר 2017

בעת המפגש בין נשיא ארה”ב דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו בוושגינטון אמש (רביעי) נערך בכנסת דיון לציון 50 שנות כיבוש. את הכינוס יוזמו חברי הכנסת איימן עודה (חד”ש – הרשימה המשותפת), דב חנין (חד”ש – הרשימה המשותפת), קסניה סבטלובה (העבודה – המחנה הציוני) ומיכל רוזין (מרצ). בדברי הפתיחה אמר ח”כ עודה: “הממשלה בישראל מובילה את כולנו למצב של אפרטהייד… לנו יש בחירה אחרת, השלום! עם המשעבד עם אחר לא יכול להיות בעצמו עם חופשי”. עוד הדגיש שבין הירדן לים יש רוב ישראלי ופלסטיני השואף לשלום. בכינוס השתתפו דיפלומטים זרים מ-10 מדינות ושגריר האיחוד האירופאי לארס פאבורג אנדרסן. חברי הכנסת עאידה תומא-סלימאן, יוסף ג’בארין, עבדאללה אבו מערוף מסיעת חד”ש ברשימה המשותפת הצטרפו לדיון. יצוין שאל הדיון בכנסת הגיעו נציגיהם של ארגוני שלום ולזכויות אדם רבים, ביניהם: שלום עכשיו, יש דין והאגודה לזכויות האזרח.

trump bibi

טראמפ ונתניהו, אמש, במסיבת עיתונאים בבית הלבן (צילום: לע”מ)

ח”כ סבטלונה אמרה “שבלי קשר למה שנאמר בין טרמאפ לנתניהו – ההשלכות על חייהם של הפלסטינים יהיו מזעריות”. לדביר ח”כ חנין הדגיש “אנו מתכנסים במקביל למפגש בוושינגטון, אבל אין ספק שהמסר היוצא מכאן הוא ההפך מהמסר שייצא משם. לנו ברור שהברירה העומדת בפנינו היא בין שלום למלחמה”. “הוכחנו היום כי יש שותפים בצד הפלסטיני ואנחנו לא מתכוונים לוותר עד שננמח”, הדגיש.

ח”כ רוזין אמרה הוסיפה ש”50 שנות כיבוש אינם רק אנומליה, אלא מציאות קיימת שיש להתמודד איתה. אנחנו מגדלים דור שלישי ורביעי לכיבוש, שלא מכיר שום קיום אחר מלבד מציאות של פיגועים, סבבי אלימות חוזרים ונשנים, והגבלת חופש התנועה. אין זו גזרת גורל, אנחנו חייבים לסיים את הכיבוש ולהציג מדיניות ברורה. לדבריה “אם אנחנו לא רוצים לשבת בעוד 20 שנה בכנס ‘שבעים שנה לכיבוש: דמוקרטיה מתפוררת’ אנחנו צריכים אופק מדיני שיבטיח לנו עתיד טוב יותר.זו העת להסתכל למציאות בעיניים ולחשוף את המנגנון המסואב של החזקת השטחים, מנגנון שמתוחזק על ידי השתקה, צנזורה ורדיפה. את עבודת הקודש הזאת עושים יומם וליל ארגוני זכויות האדם, שפועלים במדינה בה הממשלה רודפת אותם, על מנת להשתיקם”. בתום הדיון מסרה ח”כ רוזין לעיתונים “הצגנו היום חזית משותפת במאבק למען השלום וסיום הכיבוש, אנחנו נמשיך להיאבק ללא הרף, וננצח”.

“הנהגה הפלסטינית הושיטה יד ועודנה מושיטה ידה לשלום של אמיצים. הפתרון הטוב ביותר הוא לחלק את הארץ הזאת לשתי מדינות שיחיו בשלום ובביטחון”, כך אמר מוחמד אל מדני, הממונה על תחום האינטראקציה עם החברה הישראלית ברשות הפלסטינית, בסרטון וידאו שהוקרן אחר במסגרת כינוס לציון 50 שנה לכיבוש הישראלי בשטחים. ישראל אוסרת על אל מדני את הכניסה לשטחה ועל כן הוא שלח את המסר שלו לציבור בישראל בווידאו. בדבריו לכינוס אמר אל מדני: “משתתפים יקרים. אני מודה לכם על המאמץ הגדול שאיחד אותכם למפגש כדי לדון בחמישים שנה לכיבוש השנוא הזה ששלל מאיתנו הפלסטינים את חירותנו ועצמאותנו ואת זכותנו לקבוע את גורלנו, ושלל מהישראלים את האפשרות לחיים שלווים בשלום. אנו שואלים האם לא הגיע העת לסיום הכיבוש. האם פתרון סיום הכיבוש והקמת המדינה הפלסטינית לצד ישראל אינו הפתרון הטוב ביותר כדי שהרצון לחיים ינצח את כל סוחרי האלימות, הטרור, הכיבוש והדיכוי”.

עוד אמר כי “האיומים החוזרים והנשנים מצד ישראל לספח את השטחים הכבושים או להחיל את הריבונות הישראלית על חלקים ממנה אינם אלא הוספת שמן למדורה ולהצתת האזור לעוד קיצוניות ואלימות. האם זהו האינטרס הישראלי? האם יעלה על הדעת שאוכלוסיית ישראל המונה כ-8 מיליון איש תהיה בת ערובה בידי קומץ של אנשי ימין קיצוני שאינו רואה עתיד מבלי להתבוסס בדם הערבי והישראלי?”. לדברי אל מדני “ההנהגה הפלסטינית הושיטה יד ועודנה מושיטה את ידה לשלום אמיצים שאת בסיסו קבעו יצחק רבין ויאסר ערפאת. ההנהגה עודנה מחפשת עד היום הזה את השותף הישראלי האמיתי והרציני שיסיים את הסכסוך כדי להגיע לפתרון של שתי מדינות, על פי החלטות האו”ם והאחרונה שבהם החלטה 2334”.

“אין לנו ארץ אחרת ואין לכם מקום אחר כישראלים. הפתרון הטוב ביותר הוא לחלק את הארץ הזאת לשתי מדינות שיחיו בשלום ובביטחון. ההידברות עם החברה הישראלית היא ההחלטה שלנו, כדי ליצור הבנות רחבות עם כלל המגזרים הישראלים. אנו ממשיכים במשימה הזאת לא משנה מה האתגרים והמכשולים שיעמדו מולנו עד שנזכה להביא שלום, חופש ושוויון לכולם”, הדגיש.