restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

חד”ש דורשת לפטר את שר החינוך פרץ לאלתר; הערב – הפגנה בתל-אביב

14 ביולי 2019

חד”ש דורשת לפטר לאלתר מתפקידו את שר החינוך ומנהיג הבית היהודי, הרב פרץ, בגלל התבטאויותיו ההומופוביות והמפלות. שר החינוך הנכנס  אמר אמש (מוצאי שבת) כי “אפשר לבצע טיפולי המרה” להומואים ולסביות, וטען כי אף עשה זאת בעבר את הדברים אמר פרץ בראיון לדנה ויס בחדשות 12. עוד הוא אמר כי הוא רוצה להחיל את הריבונות הישראלית על כל הגדה המערבית, בלי שתהיה לפלסטינים זכויות אזרחיות.

פרץ נשאל אם הוא מאמין בטיפולי המרה ואם הוא מאמין ש”אפשר להמיר אנשים שיש להם נטייה כזאת”. פרץ השיב: “אני חושב שאפשר. אני יכול להגיד לך שיש לי היכרות עמוקה מאוד בנושא החינוך וגם עשיתי את זה”. פרץ נשאל מה ייעץ לתלמיד שסיפר לו על נטיותיו המיניות, ואמר: “קודם כל חיבקתי אותו ואמרתי לו דברים מאוד חמים – בוא נחשוב, בוא נלמד ובוא נתבונן. המטרה היא שקודם כל יכיר את עצמו היטב. אני שם מולו את הנתונים והוא יחליט”.

בריאיון פרץ גם הביע את רצונו להחיל את הריבונות הישראלית ולספח על כל השטחים הפלסטינים הכבושים בגדה המערבית. לדבריו, “אם זה יהיה בשלבים, לא אכפת לי – אני רוצה שזה יקרה. זו הארץ שלנו”. לגבי זכויות הפלסטינים בשטחים הוא אמר: “לא תהיה להם יכולת הכרעה פוליטית. בלי זכות הצבעה על הרמה הפוליטית”.

ח”כ עופר כסיף (חד”ש) גינה בחריפות את דברי מנהיג הימין הקיצוני הדתי ואמר ש”התמיכה ב”טיפולי המרה” אינה גימיק בחירות, אלא עמדתו העקרונית של רפי פרץ: הומופוביה אידיאולוגית ברורה. מי שבחר בו לתפקיד שר החינוך ידע זאת ובבחירתו הקריב את ילדינו על מזבח הפרימיטיביות של הימין החרד”לי. רפי פרץ אמר באותו ראיון כי הוא תומך גם בטיפולי המרה וגם באפרטהייד. השיח הציבורי געש בנושא אחד ודמם באחר, והסיבה לכך ברורה: אפרטהייד כבר שורר בשטחים הכבושים, והלגיטימציה לכך רחבה מאי פעם. רפי פרץ תומך אפרטהייד, ובמקום תא בכלא הוא קיבל משרד חינוך”.

לדברי ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש) “רפי פרץ הוא תומך מוצהר באפרטהייד ובטיפולי המרה. עוף לא זר בממשלת נתניהו. הנסיגה של הערכים הדמוקרטיים מביאה בהכרח לנסיגה בזכויות האזרח. מוכרחים לדחוק את האנשים האלה מהשלטון.משום מה נאטמו אוזניהם של אבירי זכויות האדם הנאורים מתמיכתו של פרץ באפרטהייד באותו ראיון בו תמך בטיפולי המרה. לזה קוראים: צביעות. איך מי שמתכחש לזכויות עם שלם לעצמאות יכול להיאבק למען זכויות מוחלשים אחרים? ומהגינוי של נתניהו לטיפולי ההמרה אנחנו יכולים להבין שהוא תומך באפרטהייד?”.

יו”ר איגוד הפסיכיאטריה בישראל, ד”ר צבי פישל, מסר אמש כי טיפולי המרה מהווים סכנה ועלולים להוביל להתאבדות. את הדברים אמר לאחר ששר החינוך רפי פרץ טען בראיון לחדשות 12 כי אפשר לבצע טיפולי המרה ללהט”בים, ואף העיד כי עשה זאת בעצמו.

“מביש ומדאיג ששר החינוך של מדינת ישראל, לא רק שמתבטא בעד תופעת טיפולי ההמרה, אלא אף מעיד על כך שביצע אותם בעצמו”, אמר פישל. לדבריו, “כפי שקבעו ההסתדרות הרפואית, איגוד הפסיכיאטריה בישראל ואיגודי רופאים רבים נוספים בישראל ובעולם – אין טיפול שיכול להמיר את האוריינטציה המינית של אף אדם”. הוא הוסיף כי “טיפולי ההמרה שמתיימרים לשנות אוריינטציה מינית, לא רק שהוכחו מדעית שהינם חסרי תועלת, הם מהווים סכנה, ומסבים נזק חמור לנפשו של המטופל בעצם תחושת הכישלון ועלולים להוביל עד להתאבדות”. “שר החינוך, בהתבטאותו האומללה בעד טיפולי המרה, מסכן את חייהם של אנשים רבים”, הדגיש פישל, “עליו לחדול מלהתיימר להיות מטפל, לקחת אחריות על אמירתו, להתנצל עליה ולפעול כדי שאף אדם בישראל לא יעבור טיפולי המרה.”

הסתדרות הפסיכולוגים שלחה מכתב לפרץ בעקבות התבטאויותיו, ובו הבהירו כי טיפולי המרה עלולים לגרום להפרעות נפשיות חמורות, בהן דיכאון ואובדנות. “מתוך ניסיוננו המחקרי והקליני, דבריך עומדים בסתירה גמורה למציאות הנפשית והחברתית הקשורה לסוגיית גיבוש והשלמה עם נטייה מינית בגיל ההתבגרות”, כתבו חברי הוועד המנהל של ההסתדרות.

גם האגודה למען הלהט”ב פרסמה תגובה קשה לאמירתו של שר החינוך: “אסור שילדות וילדי ישראל ייחשפו לרעל הלהט”בופובי שמפיץ מי שמתיימר לעסוק בחינוך וערכים. אנחנו ממליצים לפרץ אישית לנסות בעצמו טיפולי המרה מסוג אחר: טיפולי המרה נגד שנאת האחר ובעד אהבת חינם, נגד דעות חשוכות ובעד פתיחות וקבלה”. חברי האגודה ופעילים נגד האפליה יפגינו הערב בדרישה לפיטורי השר, בשעה 19:00 מול קריית הממשלה, בצומת עזריאלי בתל-אביב.

ההפגנה בדרישה לפיטורי השר רפי פרץ בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/2299105053640473/