restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

6,000 מורים קוראים לפיטורי שר החינוך רפי פרץ; מאות הפגינו בת”א

15 ביולי 2019

כ-6 אלף אנשי חינוך חתמו על העצומה מקוונת הקוראת לפטר את שר החינוך ומנהיג הימין הדתי, הרב רפי פרץ. בעצומה נאמר “אנו קוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את שר החינוך! לא נסכים להמשיך וללמד כרגיל כאשר שר החינוך מביע עמדות כאלה. במידה והשר לא יועבר מתפקידו נקרא למורים ולמנהלים להשבית את מערכת החינוך בפתיחת שנת הלימודים”.

ועד נאמר בעצומה: “אנו, אנשי חינוך, מזועזעים מהתבטאויותיו של שר החינוך בעד טיפולי המרה ללהט”בים. בבתי הספר אנו מחנכים את תלמידנו להכרה ולקבלה של האחר. טיפולי המרה משמעם דחייה של האחר ותביעה ממנו להתכחש לזהותו. אין אנו רוצים שתלמידים יחושו שזהותם לא מקובלת או דחויה. ידוע ש’טיפולים’ אלו הוכחו כמזיקים ומסוכנים. שר החינוך מוביל דעות חשוכות שפוגעות בשוויון ללהט”בים, ערבים ועוד מיעוטים ומסוכנות לדמוקרטיה”.

יצוין שמאות רבות של בני אדם הפגינו אמש (ראשון) מחוץ לקריית הממשלה בתל אביב בעקבות דבריו של שר החינוך בהם הביע תמיכה בטיפולי המרה. המפגינים קראו לפרץ להתפטר והחזיקו שלטים נגד טיפולי המרה. להפגנה הצטרפו פעילי חד”ש, מק”י ובנק”י, ביניהם ח”כ עופר כסיף (חד”ש).

קודם לכן הפגינו כמה בני אדם בכניסה למושב נווה שבדרום, שבו גר פרץ. בשיחה עם עיתונאים מסר ח”כ כסיף ש”שר החינוך הביע תמיכה גם בטיפולי המרה וגם באפרטהייד באותו ראיון, ובכך הוכיח מה שאנחנו טוענים כבר שנים: הומופוביה וגזענות הן חלק מאותה האלימות. המינוי של פרץ לא היה טעות של נתניהו, אלא בחירה מודעת להפקיר את ילדי ישראל להשקפתו החשוכה ובלבד שיסייע לו לחמוק ממשפט צדק על פשעיו”.

מנכ”ל האגודה למען הלהט”ב, אוהד חזקי, נשא דברים בהפגנה ואמר על התבטאויותיו של השר פרץ כי “זה מכעיס אותי, זה מכעיס את כולנו. אפשר להמיר חפצים, אי אפשר להמיר בני ובנות אדם”. חזקי הוסיף: “ראש הממשלה מינה את רפי פרץ לתפקיד שר החינוך. אותו ראש ממשלה שכל כך מתגאה בנו כשהוא נואם ברחבי העולם. אותו ראש ממשלה שמינה לראשונה בהיסטוריה שר הומו גאה למשרד בכיר. אותו ראש ממשלה שרק הבוקר מינה יועץ תקשורת בינלאומית הומו גאה. כלפי חוץ יש לו הרבה דגלים לנפנף בהם, אבל בבית – בבית הוא מסתפק בתירוצים או הבהרות או גינוי רפה”.

לאחר מכן פנה חזקי לנתניהו: “אדוני ראש הממשלה, ישבת איתנו יומיים לפני הבחירות והבטחת שמשרד החינוך יישאר בידי הליכוד. הבטחת שתפעל למען הקהילה הגאה בישראל. הבטחות צריך לקיים, לא נוכל עוד לעבור לסדר היום ולהשלים עם המציאות המעוותות בה שר חינוך מתבטא בצורה כזו”.

כמו כן ארגונים קהילת הלהט”ב פנו אתמול לראש הממשלה וביקשו ממנו: “הפקד את תיק החינוך בידי אדם הראוי לכך”. בפנייה נכתב לנתניהו כי בפגישה עמו הוא הצהיר “שמשרד החינוך לא יופקד בידי מפלגות להט”בופוביות אלא יישאר בידי הליכוד”. לדברי הארגונים, “הפרת הבטחתך המפורשת לא להפקיד את משרד החינוך בידי פוליטיקאי חשוך התפוצצה לכולנו בפרצוף, כאשר שר החינוך שמינית לאחרונה הביע תמיכה פומבית וגלויה ב’טיפולי המרה’ לבני נוער”. “אנו פונים אליך בכל לשון של בקשה”, הוסיפו הארגונים, “אל תפקיר את ילדות וילדי ישראל לבורות ולערכים חשוכים”.

גם מנהלי בתי ספר יסודיים בתל אביב פנו היום לפרץ וכתבו לו כי הם “מביעים שאט נפש וסלידה נוכח אמירותיך במסגרת תפקידך כשר החינוך ביחס לביצוע טיפולי המרה לאנשי ונשות הקהילה הלהט”בית במדינת ישראל”. עוד כתבו המנהלים “התעוררנו לשחר של יום שכולו בסימן של אמירות וגילויים מבעיתים אשר מקומם לא יימצא במערכת חינוך מתוקנת ובמדינה דמוקרטית”.