restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ דב חנין: להעלות את שכר המינימום

18 באפריל 2014

ח”כ דב חנין (חד”ש) דורש העלאת שכר המינימום: 30 שקל במקום שכר מינימום הקיים: כ-23 שקל לשעה. בהודעה שפרסם אמש (חמישי) כתב: “הפיצו את דרישת המאבק של החודשים הקרובים – העלאת שכר המינימום ל-30 שקל לשעה חיונית כדי להתמודד עם התופעה המתרחבת של המון עובדים עניים וכדי לצמצם את הפער החברתי המעמיק כאן”. לדברי ח”כ חנין “השכר הנמוך בישראל הוא בעיית הבעיות בתחום החברתי. במרבית המגזר הציבורי הוא נמוך במיוחד. במגזר העסקי הוא מפגר בהרבה אחרי העלייה בפריון העבודה. השכר הריאלי בישראל נמוך בהשוואה למדינות המפותחות האחרות”.

הפוסטר שפרסם ח"כ חנין בפייסבוק וזכה לאלפי שיתופים
הפוסטר שפרסם ח”כ דב חנין בפייסבוק וזכה לאלפי שיתופים

לדבריו “כשמדברים על עלות שכירת דירה וגם כשמדברים על מחיר הקוטג’ – חלק מרכזי מהבעיה בעצם נמצא בתחום השכר. השכר הנמוך הוא תוצאה של החלשת ארגוני העובדים בעשרים השנים האחרונות. לא במקרה, ארגון כוח לעובדים שם עכשיו את התביעה הזו במרכז דרישותיו”. עוד הוא הבטיח: “בכנס הקיץ של הכנסת אני מתכוון לקדם את הדרישה הזו. אצטרך הרבה עזרה מכם כדי ליצור מספיק לחץ ציבורי שיאפשר להעביר אותה. נתגייס למאבק הזה כדי שעובדים כאן לא יהיו עבדים, כדי שבאמת כולנו נהיה בשנה הבאה בני חורין”. כאמור, שכר המינימום בישראל הוא בין הנמוכים במדינות הקפיטליסטיות המפוחתות. שכר המינימום החודשי בישראל הוא כעת כ-4.3 אלף שקל. זאת, לעומת שכר מינימום של יותר מ-9.3 אלף בלוקסמבורג (הגבוה באירופה), כ-7.1 אלף בצרפת, 7.3 אלף באירלנד, 7,4 אלף בהולנד וכ-6,3 אלף שקל בבריטניה.