restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ איימן עודה: לא מחויבים להמליץ לנשיא להטיל על גבאי את הרכבת הממשלה

16 באוקטובר 2017
אבי גבאי באירוע "שבתרבות" בבאר שבע (צילום: עיריית באר שבע)

יו”ר הרשימה המשותפת ח”כ איימן עודה (חד”ש) התייחס בריאיון שפורסם הבוקר (ראשון) לדבריו של יו”ר העבודה אבי גבאי, ואמר כי מפלגתו אינה מחויבת להמליץ לנשיא המדינה להטיל על גבאי את מלאכת הרכבת הממשלה לאחר הבחירות. ב”שבתרבות” בבאר-שבע אמר גבאי אתמול כי לא יסכים לקבל את הרשימה המשותפת כשותפה על מנת להרכיב קואליציה. בדבריו אמר גבאי “חד משמעית לא נשב איתם”.

 

אבי גבאי באירוע "שבתרבות" בבאר שבע (צילום: עיריית באר שבע)

אבי גבאי באירוע “שבתרבות” בבאר שבע (צילום: עיריית באר שבע)

“אני, כמו כלל הרשימה המשותפת, מחויב לעשות ככל יכולתי על מנת להביא לסיום הכיבוש, לקדם שוויון מלא עבור האזרחים הערבים ודמוקרטיה וצדק חברתי לכל אזרחי המדינה. ברור לי שהשלב הראשון להגשמת המטרות האלה הוא החלפת שלטון הימין, לכן אני לא מתכוון לשבת בצד ולאפשר לקואליציית נתניהו-בנט להמשיך להוביל אותנו במסלול של סיפוח, אפרטהייד, אפליה ושיסוי. יש הסכמה רחבה בציבור הערבי שהימים המוצלחים ביותר מבחינה פרלמנטרית לנציגי הציבור הערבי היו בימי הגוש החוסם בממשלת רבין, ולכן זאת אופציה שקיימת – כל עוד נדע בבירור כי מדובר בממשלה שמחויבת לשלום ולשוויון”, אמר ח”כ עודה ל”הארץ”.

יחד עם זאת הדגיש כי “אין שום תרחיש שבו נמליץ על נתניהו או בנט לראשות הממשלה, אבל אנחנו גם לא מחויבים מראש לאף אחד אחר – כולל את אבי גבאי. הגישה שלנו היא לא הכל או כלום, ולצד מאבק עיקש בכיבוש ובאפליה אנחנו גם פועלים ללא הרף וגם בצל ממשלת הימין הקיצוני של נתניהו על מנת להביא כבר עכשיו שיפור בחיי היום יום של האזרחים הערבים, והייתה לנו הצלחה חשובה בקידום התוכנית 922. לכן, ברור שתמיכה מבחוץ בממשלת שמאל ציוני צריכה להיות גם סביב הסכמה ברורה של צעידה לעבר פשרה היסטורית והקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל, במקביל לצעדים משמעותיים לקידום השוויון ולסגירת הפערים הכלכליים והחברתיים והתנגדות לדיכוי הפוליטי של האוכלוסייה הערבית”.

לדברי יו”ר הרשימה המשותפת “כל עוד מפלגת העבודה תתנהל כצל חיוור של הליכוד, הבוחרים תמיד יעדיפו את המקור. ממשלת הימין הקיצוני של נתניהו והמתנחלים היא סכנה אמתית לכלל אזרחי המדינה, ממשלה שטובעת בשחיתות וכל כוחה בנוי על שיסוי של קבוצות אחת בשנייה, ממשלה שמכרסמת בשיטתיות במרחב הדמוקרטי ותוקפת את מערכת המשפט, העמותות והתקשורת, ממשלה שמקדמת מדיניות כלכלית נאו ליברלית שרק מרחיבה את הפערים הכלכליים והחברתיים במדינה, הממשלה הזאת היא סכנה לעתיד של כולנו – אבל זה בדיוק מה שגם מייצר עבורנו הזדמנות. יותר ויותר אנשים מבינים היום שהממשלה הזאת רעה להם ולכן ישנה הזדמנות להוביל ולשכנע את הציבור שאפשר וצריך לעשות פה שינוי שיטיב עם כלל האזרחים. הדרך היחידה לדעתי לסחוף את הציבור להאמין בשינוי הזה היא לייצר אלטרנטיבה שתראה לציבור בדיבורים ובמעשים כי ניתן לייצר פה עתיד טוב יותר, עתיד של שלום, של שוויון ושל צדק חברתי”.

ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת) הוסיפה כי, “חשוב שמר גבאי יפנים כי השינוי האמיתי לא יתרחש בלי ההכרה באוכלוסייה הערבית וזכויותיה ובלי התנגדות אמיצה לכיבוש ומפעל ההתנחלויות”. ח”כ תומא-סולימאן הדגישה כי מפלגת העבודה אינה מהווה היום אלטרנטיבה לממשלת הימין, “אנו באוכלוסייה הערבית לא מוכנים להיות חלק מממשלה שמובילה מפלגה הממשיכה עד היום לתמוך בחקיקה גזענית, בחקיקה שמפלה את בניה של האוכלוסייה הערבית, מפלגה שרואה בבית היהודי כאופציה לשותפות עתידית, אנחנו מבינים טוב שאין ביכולת מפלגת העבודה בעמדותיה הנוכחיות  או המחנה הציוני להוות אלטרנטיבה אמיתית לימין, או לענות על המינימום שאנו יכולים לחיות איתו בממשלה”.

ח”כ דב חנין (חד”ש – הרשימה המשותפת) הגיב גם הוא לדברי גבאי ואמר, “במקום להציע את החלפת שלטון הימין, אבי גבאי מציע שותפות איתו. בלי שיתוף הציבור הערבי ונציגיו הפוליטיים – לא תהיה החלפת שלטון, ובטח שלא יהיה שינוי כיוון”.

חבר מפלגתו של גבאי, ח”כ זוהיר בהלול, תקף גם הוא את יו”ר העבודה, ואמר: “אני מצר על אמירתו של יו”ר המפלגה שלי אודות סירובו לשבת עם הרשימה המשותפת באותה ממשלה. מפלגתי חרתה על דגלה שותפות חיים בין יהודים לערבים, ואמירה זו אינה מתיישבת עם הערך הזה”.

לדברי יו”ר סיעת מרצ, ח”כ אילן גילאון, “ממשלה שרוצה להדיר את החברה הערבית המונה 20% מאוכלוסיית המדינה, לא תביא שום שינוי. חבל שמפלגת העבודה בוחרת להמשיך את מדיניות הממשלה הנוכחית. מדינה שלמה נחטפה בידי פרזנטורים וסוכני מכירות המתחרים ביניהם לאיזה דגל יש תורן ארוך יותר, תפקידה של הממשלה הבאה יהיה להסיר את הביבנט שצמחה על גבה של המדינה, להפסיק את מדיניות פרות הבשן אותה מובילה הממשלה הנוכחית ולהחזיר את המדינה לידי בעליה החוקיים – רוב אזרחי מדינת ישראל ובכללם אזרחיה הערבים”.

 

לריאיון המלאה עם ח”כ איימן עודה שפורסם הבוקר ב”הארץ”