restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

רבבות הפגינו בתל-אביב נגד שחיתות שלטון הימין; ח”כ חנין: להפסיק את הביזה

3 בדצמבר 2017

עשרות אלפי בני אדם השתתפו הערב (מוצ”ש) ב”צעדת הבושה” שעברה מבית העצמאות ברחוב רוטשילד בתל אביב עד לרחבת כיכר הבימה. לפי המארגנים בהפגנה לקחו חלק כ-50 אלף איש. את ההפגנה נגד השחיתות השלטונית של הימין והסחבת בחקירת ראש הממשלה בנימין נתניהו ארגנו ויזמו מארגני ההפגנה המתקיימת זה כשנה, מדי מוצאי שבת, בקרבת ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפתח תקווה.

כמו כן, כ-600 בני אדם הפגינו הערב ברחבת הסינמטק במרכז הכרמל בחיפה נגד השחיתות השלטונית. מחאות נערכו ב-12 יישובים נוספים מראש פינה בצפון ועד באר-שבע בדרום.

עוד לפני תחילת הצעדה נשמעו הקריאות “הון, שלטון, עולם תחתון”, “ביבי הביתה” ו”ביבי, ביבי, תתפטר העם שווה יותר”. המפגינים, שצעקו בין היתר “ביבי הפחדן, נגמר לך הזמן”, נשאו שלטים שעליהם נכתב: “מושחתים נמאסתם”, “העם דורש צדק משפטי”, “אני חמוץ, ביבי רקוב”, “מנדלבליט אתה הבעיה – לא הפתרון”. כמו כן, פעילי הנוער הקומוניסטי (בנק”י) הפיצו כרזות של חד”ש בקרב המפגינים הרבים בהן נאמר “כשהממשלה נגד העם – העם נגד הממשלה”, “יחד להגנת המרחב הדמוקרטי” ו”העם דורש צדק חברתי”. הכרזות האדומות של חד”ש בלטו על רקע מאות כרזות שנכתבו בכתב-יד על ידי המפגינים. עוד הקימו חברי בנק”י גוש של מפגינים המצוידים ברמקולים שקראו סיסמאות נגד שלטון הימין.

בעקבות הזרם הגדול של מפגינים שצעדו לעבר שדרות רוטשילד, המשטרה נאלצה לחסום את התנועה מרחוב הרצל ועד רחוב נחלת בנימין.

IMG_6491

יצוין שחלק מהמשתתפים החלו את ההפגנה בכיכר גורן בפתח תקווה כדי לשמור על זיקה עם המקום שהפך למזוהה איתם. “אנחנו לא עזובים את פתח תקווה”, אמר מני נפתלי בדרכו להפגנה השבועית. “אנחנו עושים בתל אביב הפגנה גדולה מאוד כדי להסביר לנתניהו שהמדינה לא שלו ושהוא צריך לצאת לנבצרות. מבחינתו הוא לא משרת את העם, לא הוא ולא חברי הכנסת שלו. הממשלה לא מתפקדת ולכן אנחנו מחליפים את השלטון”.

במהלך ההפגנה נאם נפתלי, אב הבית לשעבר במעון רה”מ, והצהיר כי ההפגנות השבועיות נגד השחיתות שמתקיימות במוצאי שבת בפתח תקווה יתקיימו כעת בתל אביב. “היינו שנה בפתח תקוה. סיימנו שנה ופתאום אתם רואים את מנדלבליט סוגר עסקאות עם כחלון. הבנתי שכל השנה הזו לא שווה. לכן הגענו לתל אביב”. הוא הודיע כי בשבוע הבא ההפגנה תתקיים במוצאי שבת בשעה 19:30 בכיכר רבין.

בין המפגינים הרבים שלקחו חלק במחאה הערב: ח”כ דב חנין (חד”ש – הרשימה המשותפת) שמסר בתום ההפגנה: “מרגש ברוטשילד הערב, יחד עם עשרות אלפים שהגיעו לכאן כי נמאס להם מהשחיתות, מהביזה, מראש ממשלה שסופר דולרים וסיגרים אבל לא את האזרחים. כשהשלטון מאבד את כל המעצורים – העם צריך לעצור אותו”.