restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

חברי סיעת חד”ש בכנסת דורשים את שחרורה של הצעירה עהד תמימי

22 בדצמבר 2017

חברי סיעת חד”ש בכנסת דורשים את שחרורה של הצעירה הפלסטינית עהד תמימי בת ה-16. יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש) ביקר אמש (רביעי) בבית משפחתה של הנערה בנבי סלאח, שנעצרה בידי שוטרות מג”ב לאחר שתועדה סוטרת לחיילים ומגרשת אותם מחצר ביתה (ר’ תמונה, צילום: אקטיבסטילס). “עם אחיה ובת דודתה של עהד תמימי בנבי סאלח”, כתב עודה בחשבון הטוויטר שלו. “אמרו לי כי המאבק הוא דרך חיים, גם לילדנו וגם לגדולים שבינינו, שלא ייפסק אלא בסיום הכיבוש. חרות לעהד תמימי”.

תמימי הובאה אתמול לדיון בהארכת מעצרה בבית המשפט הצבאי בעופר. היא הסבירה לשופט כי כשעה לפני התיעוד, ירו חיילים כדור גומי על בן דודה הקטין. לטענתה הוא נפצע בעינו ואושפז בבית החולים כשהוא מחוסר הכרה. “אחר כך ראיתי את אותם חיילים שפגעו בבן דוד שלי, הפעם מול הבית שלי, אז לא יכולתי לשתוק לכן הגבתי כפי שהגבתי”, סיפרה. הבוקר יחד עם אביה של עהד, באסם תמימי הגיע ח”כ עודה לבית הדין הצבאי עופר, שם הובאו שתיים מבנות המשפחה. לעיתונאים מסר עודה “זוהי משפחה שנאבקת נגד הכיבוש. ורובה מורכב מנשים חופשיות הנאבקות נגד הכיבוש. לבית דין הצבאי יש פנים מכוערות, צד נוסף בפנים של הכיבוש. ההגמוניה הקולוניאליסטית. החוקים הלא צודקים, התרגום הוא חובבני לבעלי המולדת, כל הדברים האלה גורמים לך להרגיש את הכיבוש, אבל גם גורמים לך להבין שהכיבוש הוא כמו נמר מאיים, אבל מקרטון, לא חזק באמת, והעתיד שייך לעם הפלסטיני החופשי מהכיבוש”.

123

בית המשפט הצבאי בעופר החליט אתמול להאריך את מעצרה של עהד תמימי בחמישה ימים. הדיון התקיים לאחר שעורכות דינה ביקשו לקיים דיון דחוף בדרישה לשחררה לאחר החלטת המשטרה להחזיקה במעצר. במהלך הדיון הפתיעה המשטרה, דרשה להאריך את מעצרה בעשרה ימים ורמזה כי תבקש להאשים את הנערה גם באירועים אחרים, אולם לא הובהר מהם האירועים.

עו”ד גבי לסקי אשר מייצגת את עהד תמימי טענה כי גם אם המשטרה מעוניינת להמשיך ולחקור אותה, אין צורך להשאיר אותה במעצר. תמימי נעצרה, לאחר שסרטון המתעד אותה מנסה לסלק חיילים שפלשו לחצר בית משפחתה פורסם בסוף השבוע האחרון. בעקבות הפרסום והביקורת הציבורית בישראל על “היעדר התגובה האלימה מצד החיילים”, פרצו ביום שלישי לפנות בוקר שוטרות מג”ב לביתה ועצרו אותה. מאוחר יותר נעצרה גם אמה של עהד, נרימן, שהגיעה לתחנת המשטרה כדי ללוות את ביתה בחקירה. במהלך הלילה האחרון נעצרה גם נור תמימי, קרובת משפחתה של עהד שתועדה גם היא. מוחמד תמימי בן ה-15, קרוב משפחתה של עהד, עדיין מאושפז בבית החולים לאחר שנפגע קשה בראשו בהפגנה בכפר ביום שישי האחרון מכדור מתכת מצופה בגומי. הוא היה מחוסר הכרה במשך מספר ימים. במהלך הדיון אמרה נציגת המשטרה כי גם אביה של עהד, באסם תמימי, יידרש לחקירה.