restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ עודה דורש לקיים דיון בכנסת בעקבות 63 נערים שחתמו על המכתב: ‘לא נתגייס – מסרבים לכיבוש’

28 בדצמבר 2017

63 נערות ונערים לפני גיוס שלחו מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, לרמטכ”ל גדי איזנקוט ולשרי הביטחון והחינוך, שבו הם מודיעים כי יסרבו להתגייס לצה”ל, כך פורסם הבוקר (חמישי) ב”ידיעות אחרונות”. “החלטנו שלא לקחת חלק בכיבוש ובדיכוי של העם הפלסטיני”, כתבו. “כבר 50 שנה המצב ‘הזמני’ מתמשך ולא נוסיף לתת לכך יד”.

בעקבות המכתב יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש), הגיש בצהריים הצעה לסדר היום של הכנסת בה הוא דורש לקיים דיון דחוף במליאה על “ההחלטה והשלכותיה”. ח”כ עודה הגדיר את צעד הצעירים כ”אמיץ”. לדבריו “מדובר במספר משמעותי של תלמידי תיכון שמצטרפים למגמה הולכת וגדלה של צעירות וצעירים המסרבים לשרת בצבא בגלל הכיבוש”.

במכתבם מותחים התיכוניסטים ביקורת קשה על ממשלת הימין ועל צה”ל. “הצבא מוציא לפועל מדיניות ממשלתית גזענית, המפרה זכויות אדם בסיסיות ומפעילה חוק אחד לישראלים וחוק אחר לפלסטינים באותו השטח”, כתבו. התלמידים מוחים עוד במכתבם על “הסתה ממוסדת ומכוונת נגד הפלסטינים שבשני צידי הקו הירוק, ואנחנו כאן – צעירים וצעירות סביב גיל הגיוס מאזורים שונים בארץ ומרקעים חברתיים שונים – מסרבים להאמין למערכת ההסתה ולהשתתף בזרוע הדיכוי והכיבוש של הממשלה”.

הנערים קוראים במכתבם לצעירים נוספים לשקול פעם נוספת את גיוסם לצה”ל והודיעו כי בכוונתם להפיץ את המכתב ברחבי הארץ ולנסות להחתים בני נוער נוספים על היוזמה. “אנו מסרבות להתגייס ולשרת בצבא מתוך מחויבות לערכי השלום, הצדק והשוויון, מתוך ידיעה כי ישנה מציאות אחרת אשר נוכל ליצור ביחד. אנו קוראות לבנות גילנו לשאול בעצמן, האם השירות הצבאי אכן פועל למען מציאות זו”. בין החותמים על המכתב, גם מתן הלמן בן 20 מקיבוץ העוגן, שכבר מרצה בימים אלה מאסר בשל סירובו להתגייס לצה”ל.

עוד נכתב במנשר: “גם החלוקה המעמדית של החברה הישראלית קשורה למדיניות הכיבוש וההתנחלויות; מדיניות המנוגדת לאינטרסים של מעמד העובדים בשירות בעלי ההון. ניצול כוח העבודה הפלסטיני מהשטחים מצרף עובדים חסרי זכויות למערכת הקפיטליסטית בישראל, ובכך מחזק את הטייקונים. הם ניזונים כלכלית מהכיבוש, דרך תעשיית נשק ובניית גדר ההפרדה, בניגוד למעמד העובדים בישראל המפסיד מכך שהמיסים שהוא משלם מועברים להתנחלויות במקום לרווחה, חינוך ובריאות. מערכת כובשת זו גם כופה עלינו לחיות תחת תלות כלכלית בסחר עם ארה”ב ומדינות נוספות ובתמיכתן הכלכלית באינטרסים הצבאיים של ישראל. כל אלו דוגמאות לכך שצדק חברתי בישראל לא יושג ללא סיום הכיבוש. איננו מסכימות להקרבת איכות החיים של שני העמים על מזבח ארץ ישראל השלמה”.

לעיון במכתב הסרבנים 2017 המלא: bit.ly/refusers2017