restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ ג’בארין: עונש מוות אינו צודק ואינו מוסרי – יוסיף עוד שמן לתבערת הסכסוך

5 בינואר 2018

52 ח”כים תמכו ו-49 התנגדו להצעת החוק המכונה “עונש מוות למחבלים”. עד כה רשאי היה בית דין צבאי להטיל עונש מוות על מי שהורשע “בפעילות טרור”, רק אם הרכב השופטים קבע זאת פה אחד. הצעת החוק שאושרה אמש (רביעי) מתירה לבתי דין צבאיים להטיל עונש מוות גם ברוב רגיל, ולפי ההצעה גם בתי משפט אזרחיים יוכלו לגזור עונש שכזה.

על פי ההסבר להצעת החוק, שר הביטחון יורה למפקד צה”ל בגדה המערבית כי ניתן לקבוע עונש מוות ברוב רגיל “ולא ניתן יהיה להקל בעונש מוות שנפסק בגזר דין סופי בבית משפט כאמור”. עוד נמסר: “המאבק בטרור הוא האתגר הגדול ביותר של העולם ובפרט של ישראל במאה ה-21. למרות זאת קיים פער עצום בין האופן שבו פועלת ישראל בתחום הענישה לבין המציאות עמה היא מתמודדת. שחרור מחבלים לאחר תקופת מאסר שלא הושלמה, בהם מחבלים שביצעו את הפיגועים הנוראים ביותר, הוא מסר הפוך שאינו תורם למאבק בטרור ולכושר ההרתעה של ישראל”.

חברי הרשימה המשותפת, יחד עם הכל האופוזיציה, התנגדו להצעת החוק של שר הביטחון אביגדור ליברמן. ח”כ יוסף ג’בארין (חד”ש – הרשימה המשותפת) אף הכריז כי “מדובר בעוד הצעה פשיסטית מבית מדרשה של ישראל ביתנו. זהו חוק שמתאים יותר לארגון טרור ולא למדינה שמתיימרת להיות מתוקנת. לא רק שעונש מוות אינו צודק ואינו מוסרי, הוא גם לא יעיל במציאות שלנו. כל מי שעיניו בראשו יודע שהחוק לא רק שלא ימנע את הפיגוע הבא, אלא יוסיף עוד שמן לתבערת הסכסוך והדמים באזור”.