restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

גינויים בינלאומיים בעקבות לגזר הדין של מנהיג המאבק בבלעין

12 באוקטובר 2010

גינויים בכל העולם פורסמו בעקבות גזר הדין של בית הדין הצבאי במחנה המעצר עופר, שגזר 12 חודשי מאסר על עבדאללה אבו רחמה, רכז “הוועדה העממית נגד גדר ההפרדה” בכפר בלעין. אבו רחמה הורשע לפני חודשיים בהשתתפות “בהפגנות לא חוקיות ובהסתה” – סעיף אישום נדיר למדי בשנים האחרונות – וזוכה משני סעיפי אישום נוספים: יידוי אבנים והחזקת אמצעי לחימה. נגזרו עליו גם שישה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 5,000 שקל – כך דווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית “מעאן”.

מאז מעצרו של אבו רחמה בשנה שעברה, דרשו מישראל גורמים בינלאומיים, ביניהם ארגונים לזכויות אדם כ”אמנסטי” ומשמר זכויות אדם, להפסיק את הרדיפה אחרי פעילי המאבק בכפר – המנהלים מאבק עממי לא אלים נגד גדר ההפרדה. בהקראת גזר הדין אתמול נכחו דיפלומטים מהאיחוד האירופי וכמה מדינות אירופיות, ונציגים של ארגוני זכויות אדם ומשרד המתאם המיוחד של האו”ם לתהליך השלום במזרח התיכון.

אבו רחמה כבר ריצה למעשה את רוב עונשו, שכן הוא מצוי כבר עשרה חודשים במעצר – ולכן אמור להשתחרר בעוד חודשיים. זאת, בהנחה שלא ימשיכו להחזיקו במעצר מנהלי.

מוחמד חטיב, מראשי הוועדה בכפר ורכז “ועדת התיאום של המאבק העממי הלא אלים בשטחים”, אמר בעקבות גזר הדין כי במשפט הזה שימש הצבא הישראלי “כתובע, כשופט וכחבר מושבעים”. לדברי חטיב, הצבא מנסה להשתמש במשפטו של אבו רחמה כדי להרתיע אנשים מלהפגין, אולם אם זה המסר, “הרי שהוא נופל על אוזניים אטומות, משום שאין לנו כל ברירה אלא להמשיך ולהיאבק למען אדמתנו, חירותנו וכבודנו”.