restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

חברות מקבלות סבסוד – והעובדים נפגעים / חנה זהר, מנהלת קו לעובד

11 במרץ 2010

בשנה האחרונה קיבלו למעלה מחמישים חברות מענקים כספיים ממרכז ההשקעות בתמ”ת במסלול תעסוקה. מדובר במענק חודשי של כ- 1,000 ₪ לסבסוד שכרו של כל עובד נוסף שהחברה מעסיקה באזורי הפריפריה.

חברת “תקשובים” היא אחת מהחברות הגדולות שקיבלו מענקים במסלול תעסוקה ממרכז ההשקעות. לקו לעובד הגיעו מספר תלונות מעובדים בחברה שמועסקים בסניפיה בכרמיאל ובעכו על כך שהם לא מקבלים תשלום עבור ימי חג. המתלוננים ביקשו לשמור על אנונימיות מחשש שמא יאבדו את עבודתם. מהכמות הגדולה של התלונות הבנו שמדובר בתופעה. לאחר שפניותינו לחברת תקשובים לא נענו, פנינו למרכז ההשקעות בתמ”ת וביקשנו מהם לחייב את החברה לשלם לעובדים כחוק. לא ייתכן, טענו, שחברה המקבלת סבסוד מהממשלה לשכר העובדים לא תשלם לעובדים על לפי החוק.

לאחר חודשים רבים דיווחו העובדים כי חברת “תקשובים” החלה לשלם להם דמי חגים אך במקביל החלה לנכות 5% משכרם בגין הפסקות אותן נוטלים העובדים במהלך עבודתם.

על פי חוק, מותר לנכות חצי שעה משכר העובד רק במידה והעובד יוצא להפסקה רצופה של חצי שעה. העובדים במוקדי המענה הקולי בחברת “תקשובים” אינם יוצאים להפסקה של חצי שעה רצופה. העבודה במענה קולי המחייבת ביצוע רצף פעילויות מקבילות של האזנה לטלפון, הקלדה במחשב, מתן תשובות בנושאים הנשאלים תוך עמידה ביעדים כמותיים ואיכותיים. בעבודה בתנאים אלו נדרשת הפסקת התרעננות של לפחות 10 דקות בשעה.

דרישותינו מחברת “תקשובים” להפסיק לנכות מהעובדים את זמן ההפסקה לא צלחו. גם בקשותנו ממרכז ההשקעות בתמ”ת שיפעיל לחץ על החברה בנושא זה, לא נשאו פרי.

נציגי חברת “תקשוב” הגיעו למשרדנו בתל אביב וסיפרו כי בחברה קיימים תנאים מצוינים, כמו גם אווירה משפחתית וסביבת עבודה נפלאה. לכן, הופתענו עד מאוד לשמוע מדוע דווקא חברה משפחתית קונסת את אלה מהעובדים שעוזבים בטרם מלאו תשעה חודשים להעסקתם. למזלם של העובדים, הצלחנו במאבק זה לתרום לצידינו את מרכז ההשקעות בתמ”ת, שהטיל מצידו סנקציות על חברת “תקשובים”, שהתבטאו לטענת התמ”ת בקיצוץ בסכומי המענק. ל”קו לעובד” נודע לאחרונה כי החברה ממשיכה להחתים את העובדים על התחייבות לתשלום קנס כספי אם יעזבו אותה בטרם מלאו תשעה חודשים להעסקתם.

צעירים ערבים מהצפון מכנים את העבודה בחברה: “בית קברות לצעירים אקדמאים” הנאלצים בגלל האבטלה הגבוהה בצפון, להתחייב לתקופת עבודה של תשעה חודשים בשכר מינימום, ולפי הפרשנות שלנו לניכוי של זמן ההפסקות מהשכר, אף פחות משכר מינימום.

השנה כאמור, במגמה לסייע להגדלת התעסוקה בפריפריה, קיבלו מספר רב יותר של חברות מענקים במסלול תעסוקה. מתן המענק תוך עידוד הגדלת התעסוקה בפריפריה הינו מהלך חשוב ובריא אך יש להקפיד ולבדוק שהעובדים המועסקים בחברות אלה מקבלים את כל הזכויות המגיעות להם על פי חוק.

עובדים המועסקים בחברות שקיבלו מענקים ממרכז ההשקעות ומעוניינים לדווח על הפרת זכויותיהם בחברות אלו מוזמנים לעשות זאת באינטרנט.