restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

חינוך חינם לילדי הגן: החוק של תמר גוז’נסקי שייקבר גם השנה

18 באוגוסט 2010

מאת תני גולדשטיין. פורסם באתר וויינט.

ילדים חוזרים בקרוב לגנים, ואתם תשלמו על זה ביוקר – בגלל חוק ההסדרים: כאשר שנת הלימודים תשע”א תיפתח בעוד שבועיים, קרוב ל-300 אלף ילדים בני 3 ו-4 יחזרו לגני הילדים הפרטיים והעירוניים. 73 אלף מהם, מהפריפריה והשכבות החלשות, ילמדו כמעט בחינם – לא כולל תשלום לצהרון. אבל השאר, יותר מ-200 אלף זוגות הורים, ישלמו על חינוך ילדיהם סכומים גבוהים, הנעים בין בין 500 ל-1,500 שקלים בחודש – לא כולל צהרון.

רוב ההורים הללו היו ילדים בעצמם בשנת 1984, כאשר הכנסת חוקקה את תיקון 16 לחוק חינוך חובה, וייתכן שאינם זוכרים מה כלל התיקון: חינוך חובה-חינם, כך נקבע, יחול על כל ילדי ישראל כבר מגיל שלוש. 26 שנים חלפו מאז, וההורים עדיין משלמים.

דווקא החוק החשוב הזה הוא ה”ממוסמס” ביותר בתולדות המדינה: מחקר של מרכז המידע של הכנסת קבע כי אף חוק שחוקקה כנסת ישראל לא עוכב במשך זמן רב כל כך. לקריאת המאמר המלא באתר וויינט.